کوتاه copy

دنیای اقتصاد: به مناسبت روز جهانی موزه بازدید از موزه سینما امروز رایگان است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰ به این مجموعه تاریخی- فرهنگی در خیابان ولیعصر، باغ فردوس مراجعه کنند. تالارهای موزه سینمای ایران دارای بخش‌های معاصران، بین‌الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام‌آوران و خانه فرهاد است؛ این تالارها نمایانگر سیر سرگذشت و تحولات سینمای ایران از آغاز این هنرصنعت تا به امروز است. بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی و افتخارات بین‌المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها، تصاویر و اسناد شخصی و تندیس هنرمندان بازدید خواهند کرد و در ادامه بازدید در سالن تماشاخانه که مدل بازسازی‌شده سینماهای دهه‌های گذشته است به تماشای گزیده‌ای از فیلم‌های تاریخ سینمای ایران خواهند نشست.

کوتاه ها موزه copy

دنیای اقتصاد: شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت دو عنوان فیلم‌نامه بلند داستانی و یک عنوان فیلم‌نامه بلند مستند موافقت کرد. فیلم‌نامه‌های بلند داستانی: «ترس از اشک‌های واقعی» به تهیه‌کنندگی آزاده صمدی، کارگردانی و نویسندگی امیر احمد قزوینی و «آرزوی اسب چوبی» به تهیه‌کنندگی پیام مهرنوش، کارگردانی کمال حاج دینی مقدم و نویسندگی کمال حاج دینی مقدم و مجید حاتمی و  فیلم‌نامه بلند مستند «حوت» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سالار نسبی طهرانی موافقت شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «رویای کاغذی» به کارگردانی علی عطشانی و سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی صدرا درودیان همایونی و کسری درودیان همایونی در چهل و چهارمین حضور بین‌المللی خود، برنده جایزه بهترین فیلم شانزدهمین دوره جشنواره «تولیدکنندگان مستقل ایندی» IPIFF INDEPENDENT PRODUCERS INDIE FILM FESTIVAL رومانی شد. این جشنواره ۱۲ تا ۱۵ مه در شهر بخارست کشور رومانی برگزار شد و شب گذشته در مراسم اختتامیه علی عطشانی جایزه و تندیس بهترین فیلم این دوره از جشنواره را دریافت کرد.