رقابت تنگاتنگ انیمیشن‌ها و تخیلی‌ها

 با اینکه هفته گذشته انیمیشن «مرد عنکبوتی» توانسته بود قهرمان بلامنازع گیشه‌ها شود اما این موفقیت چندان دوام نیاورد و فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران»  محصول مشترکی از پارامونت، هازبرو و اسکای‌دنس در اولین هفته اکرانش روی پرده سینماهای داخل آمریکا توانست به فروش ۵/ ۶۰میلیون دلار، صدر جدول باکس‌آفیس را از انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» بگیرد. فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» در گیشه‌های بین‌المللی نیز توانست به فروش ۱۱۰میلیون دلار دست پیدا کند و با احتساب فروشش در آمریکا، فروش جهانی خودش را در اولین هفته اکران سراسری به مبلغ ۵/ ۱۷۰میلیون دلار برساند و در صدر جدول فروش این هفته چه داخل آمریکا و چه خارج از آن قرار بگیرد. انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» که در این هفته به جایگاه دوم بسنده کرده، در این هفت روز به فروش ۴/ ۵۵میلیون دلاری داخل آمریکا دست پیدا کرد و فروش کلی‌اش در آمریکا را به مبلغ ۴/ ۲۲۵میلیون دلار رساند.

این انیمیشن تازه کمپانی سونی در فروش این هفته خود در گیشه‌های بین‎‌المللی مبلغ ۴۷میلیون دلار را به دست آورد تا فروش کلی‌اش خارج از آمریکا تا به امروز به مبلغ ۵/ ۱۶۴میلیون دلار برسد. با احتساب فروش داخلی و خارجی،‌ این انیمیشن پس از دو هفته حضور روی پرده سینماها، به فروش جهانی ۳۹۰میلیون دلار رسیده است. فیلم «پری دریایی کوچولو» محصول دیزنی در سومین هفته اکرانش روی پرده سینماهای آمریکا به فروش ۷/ ۲۲میلیون دلاری بسنده کرد تا فروش کلی‌اش در این کشور به رقم ۸/ ۲۲۸میلیون دلار افزایش پیدا کند و این فیلم در جایگاه سوم جدول باکس‌آفیس این هفته قرار بگیرد. این فیلم لایو اکشن ساخته‌شده براساس انیمیشنی کلاسیک به همین نام، این هفته به فروش ۳۰میلیون دلاری در گیشه‌های بین‌المللی بسنده کرد تا فروشش خارج از آمریکا تا به امروز به رقم ۴/ ۱۸۵میلیون دلار افزایش پیدا کند. با احتساب فروش داخلی و خارجی می‌توان گفت این فیلم تاکنون به فروش جهانی ۲/ ۴۱۴میلیون دلار رسیده است.

جایگاه چهارم جدول باکس‌آفیس این هفته را فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» به خودش اختصاص داده است. این فیلم در این هفته ۷میلیون دلار را داخل آمریکا به‌ دست آورد و فروش کلی‌اش در این کشور را به رقم ۴/ ۳۳۵میلیون دلار افزایش داد. این فیلم جدید استودیو مارول و دیزنی در گیشه‌های بین‌المللی این هفته به فروش ۷/ ۶میلیون دلار قناعت کرد تا فروش بین‌المللی‌اش تا به امروز به رقم ۵۴۷ میلیون دلار برسد و با احتساب فروش داخلی و خارجی،‌ فروش جهانی این اثر به مرز ۸۰۶میلیون دلار نزدیک شود.