سروش صحت برای ساخت یک فیلم کمدی متقاضی پروانه ساخت شده‌است. صحت که بیشترین تجربه‌‌‌‌‌‌‌اش در عرصه بازیگری است و در حوزه ساخت سریال طنز نیز مطرح است، تاکنون در حدود ۳۰فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده و حالا پس از فیلم «جهان با من برقص» قصد دارد دومین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند.  او سال‌۱۳۹۷ فیلم «جهان با من برقص» را با بازی علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌‌‌‌‌‌‌پور و کاظم سیاحی ساخت و دومین فیلم سینمایی خود را نیز قرار است با ترکیبی از بازیگران مطرح فیلم‌‌‌‌‌‌‌های کمدی و اجتماعی چند سال‌گذشته بسازد.  نام فیلم جدید صحت «صبحانه با زرافه‌‌‌‌‌‌‌ها» است که تهیه‌‌‌‌‌‌‌کنندگی آن را محمد شایسته برعهده دارد. این فیلم کمدی در حال‌حاضر در مرحله پیش‌‌‌‌‌‌‌تولید و در انتظار صدور پروانه ساخت از سوی سازمان سینمایی است. آخرین فعالیت سروش صحت در تلویزیون نیز برنامه «کتاب‌‌‌‌‌‌‌باز» بود.

سروش صحت

 

جدیدترین آلبوم فریدون آسرایی پس از 9 سال ‌با نام «آخرین سلام» پنج‌شنبه ۲۸ خرداد منتشر و روانه بازار موسیقی کشور می‌شود.  این خواننده پس از انتشار آلبوم «اولین سلام» به‌عنوان نخستین آلبوم رسمی خود، آلبوم خود یعنی «غریبه» را در سال‌۱۳۸۳ منتشر کرد و این آلبوم با ترانه معروف «آهای خوشگل عاشق» باعث شد فریدون آسرایی به شهرت برسد و کنسرت‌‌‌‌‌‌‌های زیادی را روی صحنه ببرد. حالا آسرایی معتقد است که آلبوم جدیدش، آخرین فعالیت او در قالب آلبوم خواهد بود و نام «آخرین سلام» را برای اثر جدیدش انتخاب کرده‌است. آین آلبوم با ۹ قطعه و با موسیقی مجتبی مصری تهیه و تولیدشده‌است و عاشقانه‌‌‌‌‌‌‌هایی از جنس آثار همیشگی آسرایی را دربر می‌گیرد.

فریدون آسرایی

 

ایرنا: سامانه‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی فروش بلیت سینما روز گذشته (سه‌‌‌‌‌‌‌شنبه) برای ساعاتی از دسترس خارج‌شد؛ به‌نحوی‌که قابلیت خرید بلیت برای کاربران وجود نداشت؛ این در حالی است که طی روزهای گذشته، فروش فیلم‌‌‌‌‌‌‌های روی پرده، با استقبال قابل‌توجهی از سوی سینمادوستان مواجه شده‌بود. کارشناسان دفتر سامانه سمفا نیز از علت این اختلال اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام کرده‌اند که آنها نیز منتظر فعالیت دوباره سامانه‌‌‌‌‌‌‌های فروش بلیت سینما هستند. فیلم‌‌‌‌‌‌‌های فسیل، سه‌کام حبس، آهنگ دونفره، عروس خیابان‌فرشته، غریب، جنگ‌جهانی سوم، دسته دختران، باباسیبیلو، شهر هرت، یقه‌سفیدها، کت چرمی، مصلحت، عروسی مردم، تصور، نگهبان شب، بچه‌های توفان و ارثیه فامیلی در سینماهای سراسر کشور، در حال اکران هستند.

 

نگارخانه سهراب از جمعه ۲۶ خرداد میزبان نمایشگاهی از آثار برگزیدگان فستیوال ملی طراحی سنگ ایران با عنوان «بیا ز سنگ بپرسیم» می‌شود.  این نمایشگاه شامل ۱۹ اثر ساخته‌شده با سنگ است که در سال‌۱۴۰۰ در فستیوال ملی طراحی سنگ ایران برگزیده شده‌بودند.  فستیوال ملی طراحی سنگ ایران رویدادی است که از سوی انجمن سنگ ایران، به‌عنوان عالی‌ترین نهاد صنفی و تخصصی حوزه سنگ در کشور، با هدف حمایت از ایده‌های خلاق و نوآورانه معماران، طراحان و هنرمندان ایرانی برگزار شد؛ آن‌هم در کشوری که به لحاظ منابع طبیعی سنگ، از کشورهای بسیار غنی جهان محسوب می‌شود.  برپایی نمایشگاه «بیا ز سنگ بپرسیم» تا هفتم تیرماه در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ ادامه دارد.

بیا ز سنگ بپرسیم

 

نمایشگاه طراحی‌‌‌‌‌‌‌های سمانه اسحاقی با عنوان «اختلال چندگانه» تا ۳۰خرداد در گالری والی میزبان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مندان است.  اسحاقی درباره این نمایشگاه که ۴۰ اثر از آثار خلق شده او در بازه سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ را دربر می‌گیرد، توضیح داده‌است:  «اگر زندگی یک فریم نامنقطع باشد، بروز اختلال در آن شکلی از پارازیت را پدید می‌آورد؛ این غریبه تازه‌وارد که خود را تحمیل کرده برآن است تا از راه ایجاد نقصان، پیوستگی زندگی را تهدید کند. مثل موتوری که نیم سوز شده این موجود مزاحم و سمج قرار است در ما برای همیشه یا دست‌کم برای مدتی طولانی خانه کند. بنا به تجربه شخصی‌‌‌‌‌‌‌ام این ناگزیری بیش از همه وقت ما را در مواجهه عریان با اضطراب مرگ یا بهتر است بگویم هراس از زندگی ناکرده و کارهای نیمه‌تمام قرار می‌دهد. شاید کمتر چیزی بتواند این‌طور امکان دوباره به چنگ آوردن زندگی و حرکت و ساختن را میسر کند. کارهای این دوره برای من به‌نوعی با تلاش برای بازپس‌‌‌‌‌‌‌گیری اصالت زندگی توامان شده‌است، از این‌رو کوشیده‌ام تا نه فقط در خود بلکه با جست‌وجوی اشکال دیگراختلال در محیط پیرامون به این ضرورت پاسخ بدهم.» گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده‌است.

اختلال چندگانه ستون

 

برنامه «روزینو» عنوان یکی از جدیدترین تولیدات شبکه پنج سیماست که با رویکرد بررسی روند تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی از مزرعه تا سفره به نقاط مختلف کشور سفر می‌کند. این برنامه یک تراول‌‌‌‌‌‌‌شوی تلویزیونی است که ضمن داشتن نگاهی متفاوت به سیر تولید محصولات غذایی با سفر به نقاط مختلف کشور نیم‌‌‌‌‌‌‌نگاهی هم به نکات اقلیمی و فرهنگی هر منطقه دارد. راهی‌شدن به نقاط مختلف کشور برای بررسی مسیر تولید محصولاتی مانند گندم، چای، مرکبات، گل و گلاب، دام سبک و سنگین، تخم پرندگان و ماکیان، ماهی و شیلات، شترداری، پرورش شترمرغ، زنبورداری، تولید مرغ و... در فضایی پر گشت‌‌‌‌‌‌‌وگذار و سرشار از موسیقی و تصویر از جمله ویژگی‌های این تولید جدید شبکه پنج سیماست. «روزینو» کاری است از گروه اجتماعی با همکاری وزارت جهادکشاورزی و تهیه‌‌‌‌‌‌‌کنندگی ساسان گلستانه که در ۱۸قسمت ۴۵دقیقه‌‌‌‌‌‌‌ای به‌زودی از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.