نمایش شاد و موزیکال «اوستا نوروز پینه‌دوز» به کارگردانی مهدی تنگ‌عیش در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «استاد نوروز پینه‌دوز مردی شهوت‌ران است که در اواخر دوره قاجار زندگی می‌کند و با وجود فقر و تنگدستی عطش زن گرفتن دارد ولی عشق عالم‌آرا خانم، زندگی‌اش را نابود می‌کند.» مهدی ملکی، هادی ‌شبانی، رامونا خانقایی، آوا ‌گنجی، عمادالدین ‌محبی، حسن فتحعلی‌بیگی و امیرحسین حقیقی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 

کتاب «سه‌گانه‌ خاورمیانه»، آخرین سروده گروس عبدالملکیان به زبان فارسی که با استقبال خوب مخاطبان فارسی‌زبان روبه‌رو شده بود با ترجمه فریده روا به زبان فرانسوی منتشر شد. این کتاب شامل ۳۴ قطعه شعر است که در ۱۴۰ صفحه و با عنوان «می‌نویسم زخم» در نشر برونو دوسی، ناشر تخصصی شعر، به چاپ رسیده است. «سه‌گانه‌ خاورمیانه» نهمین اثر گروس عبدالملکیان و ششمین مجموعه شعر مستقل اوست که پس از چهار سال از انتشار آخرین مجموعه شعر مستقل او، یعنی «پذیرفتن»،‌ راهی بازار نشر شده بود. مجموعه شعر «می‌نویسم زخم» هم‌اکنون با قیمت ۱۶ یورو در دسترس علاقه‌مندان شعر به زبان فرانسه قرار گرفته است.

 

ساترا در نظر دارد بسته محتوایی تیرماه و اعیاد قربان و غدیر شامل ۲۰۲  قسمت برنامه در قالب‌های مختلف را منطبق بر مبنای نظام رتبه‌بندی در اختیار رسانه‌های دارای مجوز قرار دهد. این بسته محتوایی در قالب مجموعه‌های تلویزیونی بچه مهندس ۴، رهایی، راز ناتمام، پزشک دربار، انیمیشن‌های نام‌ها، کبدی‌کاران و پاکوچولو، مستندهای چه جوری و کابوس نیمه‌شب، فصل دوم برنامه گفت‌وگومحور مامان‌ها، رئالیتی‌شوی تماس و فیلم‌های سینمایی پیش به‌ سوی کوه اسرار‌آمیز و زمین‌لرزه و مجموعه برنامه‌های مرتبط با اعیاد قربان و غدیر خم به رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر اعطا خواهد شد.

 

پخش سریال «عقرب عاشق» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از شبکه نمایش خانگی آغاز شد. در خلاصه داستان این سریال سوررئال و عاشقانه به نویسندگی امین محمودی و حامد افضلی آمده است: «بهداد می‌میرد. همه‌چیز برای او و اطرافیانش تمام می‌شود. او اما مدتی بعد در خیابان‌های تهران به دنبال خون می‌گردد. خونی برای عقرب...» محمدرضا فروتن، آرمان درویش، ساقی حاجی‌پور، سیاوش خیرابی، متین ستوده، رضا بهبودی، علی صلاحی، مهران رنج‌بر، سمیرا حسینی، رضا فیاضی و بهشاد چنگیزی از بازیگران این سریال هستند. همچنین آتنه فقیه‌نصیری، حسین پاکدل و شقایق فراهانی در «عقرب عاشق» به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال «عقرب عاشق» محصول سی‌تلکام است و هر دوشنبه ساعت ۲۰ در نماوا به صورت اختصاصی منتشر می‌شود.