لیندسی باهر، منتقد فیلم خبرگزاری فرانسه (AP)، در توییتر نوشت: «اوپنهایمرِ کریستوفر نولان واقعا یک دستاورد تماشایی و یک برداشت واقعی، دقیق با روایتی مبتکرانه و اجراهای دقیق از کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون و بسیاری از افرادی است که در آن نقش داشتند. اوپنهایمر واقعا یک درام جدی، فلسفی و بزرگسالانه است که به اندازه دانکرک پرتنش و هیجان‌انگیز است و لحظه بزرگ فیلم، فوق‌العاده تاثیرگذار و الهام‌بخش است.»

جاش هوروویتز، دیگر صاحب‌نظر سینمایی، نیز درباره این فیلم نوشت: «اوپنهایمر یکی از بهترین کارهای نولان است. من دوبار این فیلم را دیدم، فیلمسازی همه‌جانبه و بی‌عیب‌ونقص در بالاترین درجه. کیلین مورفی نقشی را که سزاوارش است دریافت می‌کند و عاشق بازی رابرت داونی جونیور شدم و منتظر یک فصل جوایز درخشان برای او هستم. نقش‌آفرینی او در اوپنهایمر فوق‌العاده است و یادآور این نکته که او یکی از بهترین بازیگران و ستاره‌های سینماست.»

سیمون تامپسون، روزنامه‌نگار سینما و تلویزیون، در توییتی نوشت: «اوپنهایمر فیلم قدرتمندی است. هر یک از افراد در این گروه غنی از بازیگران، بهترین کار خود را ارائه داده‌اند. کار هویته ون هویتما (فیلم‌بردار) در به تصویر کشیدن فیلم برانگیزنده نولان نیز نفس‌گیر است.»

رابی کالینز، منتقد فیلم تلگراف، هم می‌گوید: «این فیلم مغزم را مانند یک هسته پرپیچ‌وخم پلوتونیوم باز کرد و باعث شد در تیتراژ پایانی تا می‌توانم هق‌هق بزنم.»

بیلگه ابیری، منتقد والچر، گفت: «اوپنهایمر باورنکردنی است. کلمه‌ای که مدام به ذهن می‌آید «وحشتناک» است. یک درام تاریخی با سرعت بی‌امان، با جزئیات دیوانه‌وار و پیچیده که می‌سازد، می‌سازد و می‌سازد تا زمانی که نولان چکش را به حیرت‌انگیزترین و درهم‌شکستنی‌ترین شکل پایین بیاورد.»

مت میتوم، از توتال فیلم، در توییتی نوشت: «اوپنهایمر مرا شگفت‌زده کرد: مطالعه یک شخصیت در بزرگ‌ترین مقیاس، با اجرای مرکزی عالی توسط کیلین مورفی. یک درام تاریخی حماسی اما با حساسیت‌های نولانی: تنش، ساختار، حس مقیاس، طراحی صدای خیره‌کننده، جلوه‌های بصری قابل‌توجه.»

همچنین جاناتان دین، از نشریه ساندی تایمز، درباره فیلم جدید نولان گفت: «کاملا جذب فیلم شدم، فیلمی متراکم، پرحرف و پرتنش که تا حدودی درباره بمب و بیشتر درباره این است که چقدر محکوم به فنا هستیم.  فیلمی جسورانه، مبتکرانه و پیچیده که مخاطبانش را به لرزه درآورد.»

«اوپنهامیر» اکران عمومی خود را از تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) در آمریکا آغاز می‌کند.