هالیوود؛ فعلا تعطیل!

به‌هرحال پس از مدت‌ها کش‌وقوس‌های فراوان مذاکرات انجمن بازیگران آمریکا موسوم به «سگ-افترا» با استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی بی‌نتیجه ماند و اعضای آن به نویسندگان اعتصابی پیوستند. دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره‌کننده ارشد انجمن بازیگران آمریکا، اعلام کرد که در برابر استودیوهای فیلم و تلویزیون اعتصاب خود را شروع کرده و برای دومین بار در تاریخ هالیوود به نویسندگان در صف اعتصاب می‌پیوندد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: کمیته رهبری انجمن با برگزاری جلسه به اتفاق آرا به تصویب پیشنهاد اعتصاب که توسط کمیته مذاکره مطرح شد، رأی داد. او افزود: اعضای انجمن باید از کار خود تا زمانی که یک قرارداد منصفانه به دست آید، خودداری کنند.

آنها هیچ راه جایگزینی برای ما باقی نگذاشتند. بر اساس این دستورالعمل، اعضای انجمن بازیگران تا زمانی که اعتصاب در حال اجراست، نمی‌توانند در هیچ‌یک از مراسم  فرش قرمز اولین اکران‌ها برای معرفی کارهای تکمیل‌شده و مراسم اهدای جوایز شرکت کنند یا در جشنواره‌های فیلم حضور یابند و حتی به معرفی پروژه‌ها در رسانه‌ها بپردازند. فران درشر، رئیس انجمن بازیگران، هم در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت: ما قربانی یک مجموعه بسیار حریص هستیم. به همین دلیل در جایی باید بایستیم و بگوییم نه، ما دیگر نیستیم. مگر دیوانه هستید؟ این چه کاری است که می‌کنید؟ چرا این رفتار را انجام می‌دهید؟

او در سخنان پرشور خود استدلال کرد که استریمینگ و هوش مصنوعی مدل صنعت سرگرمی را تغییر داده ولی تغییری در قراردادهای بازیگران ایجاد نشده است.او گفت: اگر اکنون نایستیم همه در خطر خواهیم بود. شما نمی‌توانید روش‌های درآمدزایی را تغییر دهید و انتظار نداشته باشید که قراردادهای ما تغییر کند. من نمی‌توانم باور کنم استودیوها ادعای فقر می‌کنند و صدها میلیون دلار به مدیران اجرایی خود می‌دهند، شرم بر آنها.از سوی دیگر کمیته اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون استدلال می‌کند قراردادی را ارائه کرده که میزان قابل‌توجهی از نظر بازنشستگی و سلامتی بالاتر است و از تست بازیگری و سریال کوتاه‌تر حمایت می‌کند و پیشنهاد جدیدی برای استفاده پیشگامانه از هوش مصنوعی مطرح می‌کند.

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: اعتصاب قطعا نتیجه‌ای نیست که ما به آن امیدوار بودیم، زیرا استودیوها نمی‌توانند بدون بازیگران و مجریانی که برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ما را زنده می‌کنند، فعالیت کنند. به این ترتیب تمام تولیدات تحت قرارداد تلویزیون و فیلم با حضور بازیگران عضو انجمن بازیگران فوری متوقف می‌شوند و پروژه‌های این بازیگران چه در آمریکا چه در سراسر جهان تعطیل می‌شوند.  این اعتصاب اولین اعتصاب بازیگران از سال ۱۹۸۰ است.

تنها «اعتصاب مضاعف» قبلی که شامل بازیگران و نویسندگان می‌شد سال ۱۹۶۰ رخ داد، زمانی که انجمن بازیگران فیلم توسط رونالد ریگان که آن زمان بازیگر سینما بود، رهبری می‌شد. در آن اعتصاب، هم نویسندگان و هم بازیگران با مسائل ناشی از طلوع تلویزیون دست به گریبان بودند و توانستند برای پخش مجدد در تلویزیون و پخش فیلم از تلویزیون امتیازهایی به دست آورند و اولین طرح بازنشستگی و رفاهی را ایجاد کنند. این بار هر دو اتحادیه در حال مبارزه برای استفاده از افزایش درآمد حاصل از پخش تلویزیونی هستند که به گفته آنها دستمزدها را افزایش نمی‌دهد و حفظ این حرفه را برای افراد طبقه متوسط دشوار کرده است. هر دو اتحادیه همچنین هوش مصنوعی را از موضوع‌های اصلی می‌دانند و نگران‌اند استودیوها آن را جایگزین کنند تا بی‌ارزش‌تر کردن بیشتر کارشان را نشان دهند.