ترانه علیدوستی، حسن معجونی و اشکان خطیبی با لئو تولستوی همراه می‌شوند

هما روستا قصد دارد نمایشنامه «آناکارنینا» نوشته محمد چرمشیر؛ اقتباسی از اثر لئو تولستوی نویسنده شهیر روسی را با حضور بازیگران شناخته‌شده سینما و تئاتر نمایشنامه‌خوانی کند. به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشنامه «آناکارنینا» نوشته محمد چرمشیر بر اساس رمانی با همین نام از لئو تولستوی نوشته شده است. این اثر از جمله آثار برجسته ادبیات روس و جهان است که تا به حال چندین نسخه سینمایی از آن ساخته شده است و حال هما روستا از چهره‌های شناخته‌شده سینما و تئاتر قصد دارد این نمایشنامه را در برنامه نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران خانه تئاتر برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اجرا کند.

در این اجرا بازیگران شناخته‌شده سینما و تئاتر نظیر ترانه علیدوستی، حسن معجونی، اشکان خطیبی، شبنم فرشادجو، ستاره پسیانی و رضا بهبودی حضور دارند. نمایشنامه‌خوانی «آناکارنینا» روز پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای اندیشه اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی قرار است در زمستان سال‌جاری نیز در قالب اجرای عمومی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رود. هما روستا پیش از این در آثاری چون «بازی استریندبرگ» و «مرده‌های بی‌کفن و دفن» به ایفای نقش پرداخته است.

این هنرمند تئاتر پیش از این کارگردانی نمایش‌هایی چون «زمستان»، «سانتاکروز» و «آنتیگونه در نیویورک» را در کارنامه کاری خود دارد.

وی همچنین طی سال‌های گذشته در فیلم‌هایی نظیر «پرنده کوچک خوشبختی» پوران درخشنده، «مسافران» بهرام بیضایی و «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا ایفای نقش داشته است.

ترانه علیدوستی نیز که از بازیگران جوان سینما و تئاتر ایران است طی سال‌های گذشته در نمایش‌هایی نظیر «فنز» و «مانیفست چو» به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در فیلم‌های متعدد نظیر «درباره الی»، «کنعان»، «پذیرایی ساده»، «انتهای خیابان هشتم»، «شهر زیبا» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» از جمله فعالیت‌های سینمایی این بازیگر جوان سینما است.