بحران کاهش مخاطب سینما بحث جدی تلویزیون

اسعدیان: لطفا آمار جعلی به مردم ندهید / عظیمی: باوجود سیاه‌نمایی بعضی‌ها سینما زنده است سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی می‌گوید باوجود سیاه‌نمایی که برخی از افراد می‌کنند سینما زنده است و فعال به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت خبرآنلاین، در این برنامه میزگرد بحران تعطیلی سالن‌های سینما با حضور مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بررسی شد.

عظیمی در ابتدا در خصوص علل کاهش مخاطب در سینما و مشکلاتی که در روند پروانه نمایش‌ها و تولید فیلم‌ها بوجود می‌آید، گفت: «افت مخاطب به دلیل این است که ما فکر می‌کنیم همه سینما یعنی سالن‌های سینما. در صورتی‌که ما شبکه نمایش خانگی داریم که در دوره گذشته ۸ برابر رقم کل فروش فیلم‌ها فروش داشته است. بخش بین‌المللی و بخش ویدئو دیجیتال و موارد بسیار دیگری وجود دارند که جزو مخاطبان سینما هستند.»

در ادامه این بخش همایون اسعدیان کارگردان سینما روی خط آمد وگفت: «آیا اتفاقات یک سال گذشته به این دلیل نیست که ما در اداره سینما ضعف داشتیم؟ و نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی مردم به سینما به دست نیاوردیم. آقای عظیمی آمار سال گذشته شبکه ویدئویی را به غلط ارائه می‌دهند. ما سال گذشته کمتر از ۳۰۰ میلیون فیلم‌هایمان را نمی‌فروختیم اما امسال به زور می‌توانیم تا ۱۵۰ میلیون فیلم‌ها را بفروشیم. لطفا آمار جعلی به اطلاع مردم ندهید.»

عظیمی هم در جواب اسعدیان گفت: «باوجود سیاه نمایی که برخی از افراد می‌کنند سینما زنده است و فعال به کار خود ادامه می‌دهد. طیف تازه نفسی وارد فضا شده‌اند که سینمای ایران را به درجات خوبی می‌کشانند. امیدوارم سال آینده سینمای پررونقی داشته باشیم.»