صداوسیما 40 هزار نیروی اضافی دارد!

حسن هدایت، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون با انتقاد از روند ساخت سریال‌های بی‌اصالت گفت: زمانی در دهه‌ ۶۰ سریال‌های ماندگاری مثل «هزاردستان»، «سربداران» و «سلطان و شبان» روی آنتن می‌رفتند که علاوه بر کارگردانی توانا، وجه پنهانی در موفقیت آنها وجود داشت که نظارت و مدیریت خوب بوده و باعث شده هنوز هم بعد از چندین سال احساس کنیم قابل دیدن هستند. این کارگردان و تهیه‌کننده در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: اغلب سریال‌های قدیمی که این قدیم زیاد هم دور نیست و به دهه ۶۰ برمی‌گردد، دارای کیفیت بالاتری نسبت به سریال‌های الان هستند. حتی یک سریال خانوادگی مثل «آینه» که در آن زمان ساخته شد الان هم دیدنی است یا «محله بروبیا» که برای گروه کودک و نوجوان ساخته شده بود، هنوز هم قابل دیدن است و سریال خوبی است. جالب اینجاست که همان آدم‌ها هم در حال حاضر کار می‌کنند؛ ولی کیفیت کارشان پایین آمده در حالی که منطق حکم می‌کند وقتی کسی تجربه کسب می‌کند؛ کیفیت کارش باید بالاتر برود.

حسن هدایت سپس ادامه داد: مدیریت ما به لحاظ فرهنگی ضعیف است و مدیرانی که می‌آیند بیشتر بوروکرات هستند که دوست دارند بدون توجه به کیفیت و ماندگاری کار، کارهای اداری را انجام دهند.

او تاکید کرد: در حال حاضر تلویزیون گسترده شده و شبکه‌های آن بیشتر شده است؛ به علاوه آدم‌های اضافی در تلویزیون بیداد می‌کند. من می‌توانم با عدد و رقم ثابت کنم که ۱۰ هزار نیرو برای اداره‌ی تلویزیون کافی است. در حالی که ۵۰ هزار نیرو در تلویزیون مشغول کار هستند و این حجم اضافه نیرو کار نظارت و مدیریت را سخت‌تر می‌کند.