نمایش «مغازه خودکشی» به نویسندگی و کارگردانی حسین پورخلیلی و همراهی هدیه عبدیان با نیم‌نگاهی به کتاب «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی در پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجراست. در خلاصه این نمایش آمده: «خانواده تواچ صاحب مغازه‌ای هستند و شغل اجدادی آنها فروش اقلام خودکشی است و آداب بسیار مهمی دارد که به واسطه یکی از اعضا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه تم خانوادگی آنها افسردگی است، فرزند کوچک آنها سعی در تغییر آنها به سمت مثبت دارد تا اینکه خود او تحت‌تاثیر یکسری شرایط قرار می‌گیرد.» سودابه ‌جعفرزاد، شیما ‌محمدی، مهدی ‌توکلی‌‌نیا، احمد ‌خان ‌محمدزاده، هدیه ‌عبدیان، پیمان کلانتری، محمدحسین صادقی، علی ‌فریدنی، مهلا شاکری و یگانه تقوی بازیگران این نمایش هستند. نمایش «مغازه خودکشی» تا ۹ شهریور در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

مغازه خودکشی

 

مراسم گرامیداشت هشتمین سالروز درگذشت استاد عبدالحسین حائری، کتاب‌شناس، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس و رئیس اسبق کتابخانه مجلس، روز چهارشنبه، اول شهریورماه، با حضور جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به استاد برگزار می‌شود. این مراسم چهارشنبه اول شهریور ساعت 9:30 در تالار شهید مدرس کتابخانه مجلس برگزار می‌شود.

عبدالحسین حائری

 

مستند «مدیترانه با سیمون ریو» با گویندگی ۱۵ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد. در خلاصه داستان این مستند آمده است: نویسنده، جهانگرد و مجری معروف، سیمون ریو، به اطراف مدیترانه سفر کرده تا این منطقه تفریحی را که عکس آن در همه کارت‌های مسافرتی یافت می‌شود، بررسی کند. این مجموعه مستند چهارقسمتی درباره کشورهای حوزه مدیترانه و مردم و طبیعت آن است و جنبه مشاهده‌گر و گزارش‌گونه دارد و اطلاعات زیادی درباره موضوع در اختیار مخاطب علاقه‌مند قرار می‌دهد. این مستند پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده‌سازی از شبکه‌ چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

سیمون ریو