ترفند اقتصادی نولان برای تامین هزینه دکور

دی جونگ گفت: کریس می‌خواست در سراسر آمریکا فیلم‌برداری کند، فقط تامین هزینه بلیت هواپیما و بردن همه خدمه خیلی گران بود. ناگفته نماند که باید لوس‌آلاموس را می‌ساختم، چیزی که وجود ندارد. آنجا بود که واقعا احساس کردم غیرممکن است. کریس گفت: «پول را فراموش کن. بیا چیزی را که می‌خواهیم طراحی کنیم»، ما هم همین کار را انجام دادیم و دیدیم بودجه شهر من ۲۰میلیون دلار است که باید تامین شود. فقط این نبود که بگوییم می‌خواهیم در نیویورک و نیوجرسی و برکلی و لس‌آنجلس و نیومکزیکو فیلم‌برداری کنیم.

دی جونگ گفت، همان‌جا بود که نولان باورنکردنی‌ترین کار را انجام داد تا به تمام طرح‌های دلخواه دست یابد و به من گفت: «باید بروم تکالیفم را انجام دهم». او بعدا متوجه شد منظور نولان از تکالیف، سازماندهی دوباره برنامه فیلم‌برداری فیلم و تجمیع روزها برای آزاد کردن بودجه برای طراحی تولید بوده است. به گفته دی جونگ «اوپنهایمر» ابتدا یک برنامه فیلم‌برداری ۸۵روزه و شاید حتی بیشتر داشت، اما نولان آن را حداقل ۳۰ روز کاهش داد.

با آزاد شدن بودجه به دلیل برنامه محدود فیلم‌برداری، دی جونگ توانست بودجه موردنیاز برای بازسازی لوس‌آلاموس از ابتدا را در نیومکزیکو در اختیار داشته باشد. یکی از چیزهای دیگری که او باید خلق می‌کرد، ساخت لوکیشن برای فیلم‌برداری بخش‌هایی از فیلم در واشنگتن دی سی در نیومکزیکو بود، زیرا نولان اجازه نداشت در ساختمان‌های دولتی واقعی فیلم‌برداری کند. «اوپنهایمر» به‌زودی از مرز ۸۰۰میلیون دلار در باکس‌آفیس جهانی عبور می‌کند.