دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «تصور» ساخته‌ علی بهراد امروز یکشنبه ۲۶شهریورماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور علی بهراد (نویسنده و کارگردان)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. فیلم «تصور»، در بستر فانتزی و خیال‌گونه، ماجرای یک راننده تاکسی را روایت می‌کند که عاشق خانم شیرینی‌پزی می‌شود اما در ابراز عشق خود به او ناتوان است؛ به همین خاطر شروع به خیال‌پردازی درباره او می‌کند و فضاهایی خالی در داستان فیلم ایجاد می‌شود که پر کردن آنها بر عهده تصور مخاطب است.

کوتاه 1

 

دنیای اقتصاد: نشست «جامی، شاعری متفکر و جامع‌الاطراف» با سخنرانی اصغر دادبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. در این نشست دکتر دادبه نگاهی کلی به شخصیت علمی، فلسفی و هنری جامی دارد و روشن می‌سازد که جامی، جامع‌الاطراف است و با موفقیت به موضوعات مختلف پرداخته و آثاری ارزشمند پدید آورده است که می‌توان در باب هر موضوع جداگانه بحث کرد و نمونه‌هایی هم جهت تبیین موضوع به دست داد. این مرکز از روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۶، درس‌گفتارهایی درباره‌ جامی را آغاز می‌کند که هر هفته در روزهای چهارشنبه ادامه دارد.

کوتاه 3

 

دنیای اقتصاد: نشست «جلال آل‌احمد در آینه تاریخ» برگزار می‌شود. این مراسم هم‌زمان با یکصدمین سالگرد تولد و پنجاه و چهارمین سالروز درگذشت جلال آل‌احمد، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ فردا، دوشنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در فرهنگسرای ابن‌سینا (واقع در تهران، شهرک قدس، خیابان ایران‌زمین شمالی) برگزار خواهد شد. در این همایش که توسط فرهنگسرای ابن‌سینا و با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن دوستداران سیمین و جلال برگزار می‌شود، نقش و جایگاه جلال آل‌احمد در تاریخ، فرهنگ و ادبیات معاصر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. تقی آزاد ارمکی، فریدون مجلسی، محسن محبی، سعید معیدفر، حسین میرزایی و  مینا عبداللهی سخنرانان این نشست خواهند بود.

کوتاه 4

 

دنیای اقتصاد: نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس و نقاش استان آذربایجان شرقی با عنوان «جوهر جلی» هم‌زمان با روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمد‌حسین شهریار فردا دوشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۵ در نگارخانه استاد ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا می‌شود. پیروز پاینده، حسن تقی‌زاده کرمانی، رسول جدیدالاسلام، اردشیر جهانشاهی، تیمور خدابخش، محمد خسروشاهی، علی دائم‌‌امید، علی‌اکبر دائم‌امید، لیلا ذاکری، وحید‌رضا رازقی، میرحسین زنوزی، سیدرضا طاهری، شیرین عالیقدر و ... هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. علاقه‌مندان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور تا ۵ مهر از ساعت ۹ الی ۱۹ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از این نمایشگاه بازدید کنند.

کوتاه 5

 

دنیای اقتصاد: پیش‌فروش بلیت «کمدی گمنام» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغری و تهیه‌کنندگی مشترک علیرضا ملاحسینی و علی مافی در سایت تیوال آغاز شد. فرزاد حسنی و حسین پورکریمی بازیگران نمایش «کمدی گمنام» هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو دوست قدیمی و هنرور سینما در سال‌های پس از انقلاب 1357 گمان می‌کنند که ممنوع‌الکار شده‌اند و بدین سبب دست به هر کاری می‌زنند... «کمدی گمنام» از ششم مهرماه ساعت 21 در سالن نوفل لوشاتو میزبان مخاطبان تئاتر است.

کوتاه 6