نیما حضرتی، مترجم آثار آگاتا کریستی و جوزف کنراد دوشنبه ۲۷ شهریور بر اثر ایست قلبی در ۳۸سالگی از دنیا رفته است. حلقه کمدی در سه پرده، قصه‌های آشوب، آقای کوئین مرموز، آواز قو، شبح مرگ بر فراز نیل، اما و جین آستین، با آیدا تا همیشه، من نمی‌خوام قورباغه باشم و هیزم‌های خیس از جمله آثار این مترجم است.

نیما حضرتی

 

اکرم امینی، خبرنگار و مترجم، پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. اکرم امینی، متولد سال ۱۳۶۱ در اصفهان، خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات بود و سال‌ها در رسانه‌هایی چون ایبنا، ایکنا، تعادل و آرمان ملی فعال بود. کتاب «زانلی اعداد را می‌بیند» نوشته لورا دو لانگ با ترجمه اکرم امینی دو سال پیش توسط موسسه نشر و تحقیقات ذکر (کتاب‌های قاصدک) منتشر شده است.

اکرم امینی

 

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سید‌صابر امامی در اولین حضور بین‌المللی خود به بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اشلینگل آلمان راه یافت تا در بخش رقابتی این رویداد هنری با دیگر آثار سینمای کودک و نوجوان جهان به رقابت بپردازد. پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی‌پور، پرهام غلاملو و...گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند. بیست و هشتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان از اول تا ۸ مهرماه (۲۳ تا ۳۰ سپتامبر) در شهر کمنیتز آلمان برگزار می‌شود.

کاپیتان