دنیای اقتصاد: حسن شرف‌الدین، مترجم سینمای ایران، به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت. خانواده مرحوم در صفحه شخصی این مترجم سینمایی نوشته‌اند: «با سلام خدمت همه همراهان عزیز. در کمال تاسف باید اعلام کنیم که ساعاتی پیش بابا از پیشمون رفت. آخرین توصیه‌های بابا هم همین بود، که به جای غصه خوردن بابت رفتن، تمرکز کنیم روی زندگی که داشته، روی خاطرات خوش، سرسختی‌ها در برابر مشکلات، دستاوردها به جای ناکامی‌ها، و سعی کنیم زندگی که داشته رو جشن بگیریم به جای سوگواری برای رفتنش. ما هم تلاش می‌کنیم در برابر این غم قوی باشیم و خواسته بابا رو اجابت کنیم. انشاءالله طی همین هفته برای برگزاری یک مراسم یادبود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا بتونیم پذیرای شما عزیزان باشیم.» حسن شرف‌الدین که بخش زیادی از فیلم‌های کوتاه و مستند سینمای ایران را ترجمه کرده است، فیلم‌هایی سینمایی چون «لامینور» داریوش مهرجویی، «شنای پروانه» محمد کارت، «بی ‌همه چیز» محسن قرایی و... را در سال‌های اخیر ترجمه و دارای زیرنویس انگلیسی کرده است.

کوتاه 1 copy

 

دنیای اقتصاد: علی زندوکیلی، خواننده موسیقی پاپ، در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود تک‌آهنگ «بی‌تفاوتی» را با ترانه‌ای از حسین غیاثی و آهنگسازی علیرضا افکاری پیش روی مخاطبان قرار داد. در این تک‌آهنگ حسین غیاثی ترانه‌سرا، علیرضا افکاری آهنگساز، سعید رضایی تنظیم‌کننده، مهیار رحیمی میکس و مستر و محمود شبیری تهیه‌کننده عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

کوتاه 2 copy

 

دنیای اقتصاد: ساعت بازدید از کاخ‌ها، محوطه‌های تاریخی و موزه‌های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نیمه دوم سال کاهش‌ یافت. ساعت بازدید از اماکن و موزه‌های تاریخی از ٨ تا ١٧ است، همچنین ساعت بلیت‌فروشی‌ این مکان‌های تاریخی از ٨ تا ١۶ است. ساعت بازدید برخی از موزه‌ها، مانند موزه ملی از ٨:٣٠  آغاز می‌شود و تا ١٧ ادامه دارد. موزه‌ها و دیگر اماکن تاریخی در نیمه نخست سال از ساعت ٩ تا ١٩ باز هستند.

 

دنیای اقتصاد: یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های نیاوران، همزمان با هفته دفاع مقدس و با عنوان «روایتی از هنر و دفاع» در مجموعه نیاوران برگزار می شود. این نشست با سخنرانی مینو خانی مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه هنر دفاع مقدس، محمدحسین حیدری مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و عکاس پیشکسوت جنگ تحمیلی و محسن سلیمانی مدرس دانشگاه، معمار خط و طراح گرافیک، امروز دوشنبه، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار می‌شود و شرکت عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است. همچنین همزمان با این نشست، نمایشگاه «پوسترهای دفاع مقدس» از آرشیو انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، نمایشگاه عکس «یک ملت، یک حماسه» با مضمون جنگ از نگاه محمدحسین حیدری و نمایشگاه «عکس جنگ» از آرشیو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا می‌شود.

 

دنیای اقتصاد: دومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ جامی در روز چهارشنبه پنجم مهر، از ساعت ۱۶ به موضوع یادشده اختصاص دارد که با حضور  سپیده موسوی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. در این درس‌گفتار، محور بحث بر مبنای نگاه جامی به سخن و پایگاه شعری حافظ است تا بدین طریق، نقش و اهمیت دیدگاه او در مطالعات حافظ‌پژوهی شناخته شود. در خبر برگزاری این نشست آمده است: از مشهورترین چهره‌هایی که بعد از حافظ درباره شعر و جایگاه ادبی او سخن گفتند «مولانا عبدالرحمان جامی» است. او در دو اثر «نفحات‌الانس» و «بهارستان» با تاکید بر لسان‌الغیب بودن حافظ، بر وجه عرفانی سیمای او ارج نهاد. البته دامنه‌ ارادت و علاقه‌ جامی به خواجه‌ شیراز، تنها به همین نقطه‌نظر محدود نماند و او در غزلیاتش، به‌کرات از امکان خودنمایی به شیوه حافظ استقبال کرد، تا جایی که می‌توان جامی را یکی از ‌معروف‌ترین مقلدان شعر حافظ به شمار آورد.