در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری (تندیس حافظ علی معلم) به پاس یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او تقدیر می‌شود. بهزاد فراهانی، زاده بهمن ۱۳۲۳ در فراهان، بازیگر، کارگردان تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس است. او فعالیت هنری خود را با بازی در نمایشی از بهمن مفید آغاز کرد و بعد از آن با کارگردانان صاحب‌نامی همچون بیژن مفید، عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، شاهین سرکیسیان و نصرت پرتوی همکاری کرد. وی همچنین در سینما در آثار ماندگار کارگردانانی چون ایرج قادری، سعید مطلبی، کمال تبریزی، فرزاد موتمن، کاظم معصومی و... نقش‌آفرینی کرده است. بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) به عنوان تنها مراسم خصوصی حوزه سینما و تلویزیون ایران، هفته آتی در تهران برگزار می‌شود.

بهزاد فراهانی

 

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در سه رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن (ندا جبرئیلی) و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) نامزد دریافت جایزه در قاره آسیا شده است.جوایز سینمایی سپتیمیوس آمستردام از سال گذشته، بهترین‌های سینمای پنج قاره جهان را در رشته‌های مختلف نامزد و در مراسمی رسمی جایزه منتخبان خود را در مرکز فرهنگی معتبر رویال آی‌تی‌ای آمستردام اعطا می‌کند. دومین دوره این جایزه امروز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

جنگ حهانی سوم

 

نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس فردا چهارشنبه ساعت ۱۶ در سالن فردوس در موزه سینما برگزار می‌شود.در این نشست بخش‌هایی از آثار زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور به نمایش درمی‌آید و اکبر نبوی پژوهشگر، روزنامه‌نگار، منتقد سینما و از دوستان این کارگردان به مدت سه ساعت به تحلیل آثار او می‌پردازد. زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور در کارنامه هنری خود ساخت آثار ماندگاری همچون نجات‌یافتگان، سفر به چزابه، قارچ سمی، بلمی به سوی ساحل، هیوا و مزرعه پدری را داشته است.

ملاقلی‌پور

 

مرکز هنرهای جمیل، از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه، در شعبه دبی میزبان آثار کلکسیون شخصی فریدون آو است. در این نمایشگاه آثار ۳۶ هنرمند ایرانی و یک یونانی به مدت هفت ماه تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ ( ۲۳ مارس ۲۰۲۴) به نمایش درخواهند آمد. این نمایشگاه هفتم مهر (۲۹ سپتامبر) با حضور مدعوین افتتاح می‌شود و از هشتم مهر، عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.