آلبوم مشترک پرواز همای، خواننده موسیقی ایرانی، و بابک زرین دو هنرمند گیلانی به‌زودی منتشر می‌شود. تولید این آلبوم از ابتدای امسال آغاز شده است و شامل ۱۰ قطعه است. ضمن اینکه آهنگسازی و تنظیم کلیه قطعات آلبوم را بابک زرین بر عهده داشته و اشعار این آلبوم نیز ار سروده‌های حافظ، مجید افشاری و معین بَرزه انتخاب شده است.

 

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «اکنونِ من» به کوشش و گردآوری احمد آریامنش و با حضور ۲۵ هنرمند، فردا جمعه از ساعت ۱۶ در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه‌روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

 

سی و یکمین برنامه «مستندات یکشنبه» خانه هنرمندان به نمایش فیلم مستند «علی موسیو» به کارگردانی مسعود میر، محصول سال ۱۴۰۱ اختصاص دارد. این برنامه روز یکشنبه ۹ مهر‌ماه از ساعت

۱۷ در سالن استاد ناصری برگزار می‌شود. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور مهرداد فراهانی برپا خواهد شد.

همچنین پانصد و پنجاه و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۱۰ مهرماه ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «زیرزمین» به کارگردانی امیر کاستاریکا محصول ۱۹۹۵ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با حضور روبرت صافاریان با عنوان «نقد سیاسی- ایدئولوژیک یا استتیک» برگزار خواهد شد.

 

نمایش‌نامه «موسیقی مجلسی» به نویسندگی آرتور کوپیت، ترجمه عاطفه پاکبازنیا و کارگردانی سارا داروفروش امروز پنجشنبه و فردا جمعه در خانه نمایش مهرگان نمایش‌نامه‌خوانی می‌‎شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان هشت زن است که در تیمارستان به سر می‌برند که هر کدام فکر می‌کنند از شخصیت‌های برجسته تاریخ‌اند (ژاندارک، گرترود استین، سوزان آنتونی، ملکه ایزابلا، کنستانز موزارت، پیرل وایت، امیلیا ارهارت، اسا جانسون) تنها یک نفر بین آنها شخصیت واقعی است. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست نمایش‌نامه‌خوانی می‌توانند ساعت ۲۰:۳۰ به سایت تیوال یا گیشه خانه نمایش مهرگان به آدرس خیابان وصال شیرازی بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی بهنام، پلاک ۳ مراجعه کنند.