نسخه ترمیم‌شده فیلم سینمایی «شهر زیبا» ساخته اصغر فرهادی با افزایش علاقه به آثار قدیمی‌تر این کارگردان و پس از اکران فیلم «رقص در غبار»، دیگر ساخته این کارگردان ایرانی، پس از ترمیم دیجیتال با کیفیت ۲K از سوی کمپانی «Film Movement Classics» در آمریکای شمالی اکران خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبا، نوجوانان زندانی با خواست «اعلا» جمع می‌شوند تا هجدهمین سالروز تولد «اکبر» را جشن بگیرند. اکبر متهم است دو سال پیش دختری را کشته و حالا زمان قصاص اوست و دوستش اعلا بعد از آزادی در تلاش است تا رضایت خانواده مقتول را بگیرد و دوستش را از طناب دار نجات دهد اما او در این جریان ناخواسته عاشق خواهر اکبر می‌شود... فرامرز قریبیان، ترانه علیدوستی، بابک انصاری، آهو خردمند و فرهاد قائمیان بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

مستند «یک سال روی سیاره زمین» با گویندگی ۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد. این مستند ۶قسمتی در گونه مستند علمی، محصول ۲۰۲۲ انگلیس، قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود. مدیر دوبله این مستند نصرالله مدقالچی است. دانیال الیاسی، علی بیگ‌محمدی، محمد تنهایی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، علیرضا ناصحی و نصرالله مدقالچی صداپیشه‌های این مستند هستند. این مستند یک سال از زندگی در طبیعت و حیات وحش دنیا را به تصویر کشیده است.

 

نمایش «ملاقات بانوی سال‌خورده» نوشته فردریش دورنمات، با ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی میترا علوی‌طلب از چهارشنبه ۱۹ مهرماه در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش درباره کلارا، ثروتمندترین زن جهان است که پس از چندین سال به شهر زادگاهش باز می‌گردد. شهری که او در نوجوانی با ستم و بی‌مهری و داغ ننگی بر پیشانی از آن رانده شده است. اکنون او بازگشته است تا با خریدن شهر و آدم‌هایش از معشوق سابقش انتقام بگیرد… نمایش «ملاقات بانوی سال‌خورده» هر روز ساعت ۱۹ در سالن چهارسوی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

 

فیلم سینمایی «زنبور کارگر» ساخته‌ افشین صادقی امروز یکشنبه ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور افشین صادقی کارگردان، حسین مهری بازیگر، ستایش موسوی بازیگر، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. این فیلم داستان و مضمون ملتهبی دارد و قصه آن درباره زنی است که خود را برای حضور در انتخابات مجلس آماده می‌کند، اما یک اتفاق ناخواسته او را در مسیری سخت و ناهموار قرار می‌دهد. علاقه‌مندان برای حضور در پانصد و نود و دومین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

 

آیین تجلیل از محمدابراهیم ذوالقدر در چهل و دومین نشست تخصصی آواز در موسیقی دستگاهی ایران با عنوان «آیین آواز»، سه‌شنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۸ با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه علاوه بر تجلیل از محمدابراهیم ذوالقدر، پیشکسوت آواز سنتی ایرانی و آوازخوانی ایشان، برنامه‌های گوناگونی مانند پخش کلیپ‌های موسیقی، سخنرانی یدالله کابلی (خوشنویس)، حسن فدائیان (خواننده) و علیرضا پورامید (شاعر و کارشناس موسیقی) در نظر گرفته شده است. حضور در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.