مراسم رونمایی کتاب «جهان در بوطیقای نیما یوشیج» نوشته فریاد ناصری امروز برگزار می‌شود. درباره این کتاب آمده است: «سرنوشت تازه یا جهان در بوطیقای نیما یوشیج» تلاش می‌کند گام‌به‌گام دیگر شدن تعاریف کلی در جهان نیما را پی بگیرد و نشان بدهد با هر تغییری در مفاهیم چه تغییرات مادی‌ای در جهان هنری او ایجاد می‌شود. در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب، بخش کوتاهی از فیلم «احمدرضا احمدی در نگاه بهرام دبیری» ساخته‌ وحید میرزایی، عکاس و مستندساز نمایش داده خواهد شد. نشست رونمایی از «سرنوشت تازه: جهان در بوطیقای نیما یوشیج»  در قالب سیزدهمین نشست فرهنگی اوسان از ساعت ۱۸:۳۰ در مجموعه شانیا به نشانی میدان فردوسی، به سمت دروازه دولت، کوچه امیرسلیمانی، کوچه مهنا، پلاک ۲، با حضور حافظ موسوی، کامیار عابدی، طلایه رویایی، وحید میرزایی و بهرام دبیری برپا خواهد شد.

 

تازه‌ترین نشست ماهانه هنرمندان موسیقی ساعت ۱۸ امروز شنبه با حضور تعدادی از فعالان عرصه موسیقی و اجرای چند برنامه در فرهنگسرای ارسباران تهران برپا می‌شود. در این برنامه دونوازی سه‌تار و تمبک سعید بنی‌هاشم و محمد زارع‌مقدم، دونوازی ویلن و تمبک منوچهر سهیلی و مهیار سهیلی، گروه‌نوازی تمبک گروه میرزاخانی به سرپرستی محمد میرزاخانی، گروه موسیقی دستگاهی چکاوک به سرپرستی و خوانندگی حسین دهاقین/گروه پارسی کر به رهبری صابر جعفری اجرا خواهد شد.

 

نمایش «این دنیا یه کنسرت ریکی مارتین به من بدهکاره» به کارگردانی سهند خیرآبادی و بازی امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی از نهم آبان هر شب ساعت ۲۰ در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مهران مردی میانسال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطبان در میان بگذارد و …»

 

مراسم پایانی هفته جهانی دراماتراپی ۴ آبان‌ماه با اهدای مدال «بوعلی سینا» به قطب‌الدین صادقی برگزار شد. قطب‌الدین صادقی پس از دریافت این مدالیوم گفت: یک جامعه‌شناس می‌گوید در یک جامعه مدرن وجود دستگاه‌ها و نهادهای دقیقی است که می‌تواند امور شهر را در دست بگیرد و هر قدر جامعه دارای این تشکیلات و سازمان‌های اداری باشد که بتواند امور مردم را اداره کند، این جامعه مدنی‌تر است. صادقی اظهار کرد: در شهرهای بزرگ الان روان مساله اصلی است. یک عارف هندی در کتاب‌هایش نوشته است «همان‌گونه که ما به بهداشت جسم اهمیت می‌دهیم، بهداشت روح از آن مهم‌تر است».