زمزمه‏‏‏‏‏‏‏‌های پایان اعتصاب‏‏‏‏‏‏‏‌ها

در ادامه خبر رسید که طرفین مذاکرات را در اکتبر ادامه دادند، اما در نهایت ۱۱اکتبر، اتحادیه تهیه‌کنندگان با صدور بیانیه‌‌‌‌‌‌‌‌ای اعلام کرد که شکاف بین طرفین بسیار زیاد است، در مقابل اتحادیه بازیگران آمریکا تایید کرد که در حال بررسی آخرین پیشنهاد از سوی استودیو‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پخش‌کنندگان است. یکی از سخنگویان اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) اعلام کرد که پیشنهادی از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون که شامل نمایندگان استودیو‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ هالیوودی است، دریافت کردیم و آنها آن را «آخرین، بهترین و پیشنهاد نهایی» خود معرفی کرده‌اند و ما در حال بررسی آن هستیم و پاسخ خود را در چارچوب مسائل مهمی که در پیشنهادات خود به آن اشاره شده‌است، درنظر می‌گیریم. حداقل دستمزد، ساختار پاداش و مقررات هوش‌مصنوعی، موانع اصلی اختلاف بین اتحادیه بازیگران و اتحادیه تهیه‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) بوده‌است.

طبق گزارش‌های رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای، هالیوود و صنعت جهانی فیلم این تحولات را رصد می‌کنند و اتمسفر خوش‌بینی محتاطانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در این زمینه در هفته گذشته حاکم شده، زیرا دو طرف مذاکره‌‌‌‌‌‌‌‌کننده در حال گفت‌وگو بدون درز اطلاعات در رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها هستند. یکی از موضوعات موردبحث، تقاضای اتحادیه بازیگران برای سهمی از درآمد سرویس‌های نمایش آنلاین است که به‌عنوان پاداش به اعضای بازیگران ارائه می‌شود. اتحادیه تهیه‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان فیلم و تلویزیون اعلام کرده که این پیشنهاد بیش از ۸۰۰‌میلیون دلار در سال ‌هزینه دارد که‌ بار اقتصادی غیرقابل‌تحملی ایجاد می‌کند.

پیش از این اعضای انجمن نویسندگان آمریکا اخیرا و پس از پنج ماه اعتصاب، توافق سه‌ساله جدیدی را با استودیو‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ تصویب کردند. قرارداد جدید شامل افزایش دستمزد، برخی محافظت‌‌‌‌‌‌‌‌ها در مورد‌استفاده از هوش‌مصنوعی و دیگر موارد می‌شود، با این حال گفته می‌شود با توجه به نزدیک‌شدن کریسمس و تحویل سال‌میلادی، بسیاری از فعالان صنفی در اتحادیه‌های بازیگری خواستار کاهش مطالبات و ایجاد توافقی متعادل شده‌اند. گفته می‌شود که همزمان بیکاری گسترده بازیگران بدنه هالیوود، معیشت آنها را با دشواری فزاینده‌ای روبه‌رو کرده است و به‌نظر می‌رسد که این روند در یک ماه آینده، می‌تواند زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌های توافق اولیه با تهیه‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان را رقم بزند؛ این در حالی است که زیان مالی ناشی از اعتصاب‌‌‌‌‌‌‌‌ها به تهیه‌‌‌‌‌‌‌‌کنندگان نیز بسیار بالا بوده‌است اما این زیان‌ها، معیشت آنها را تهدید نمی‌کند.