دنیای اقتصاد: پیکر جلیله هیبتان، هنرمند تئاتر و فعال نمایش عروسکی، با حضور و سخنان جمعی از دوستان و همکارانش به خاک سپرده شد. در این مراسم هنرمندانی چون حمید پورآذری، هما جدی‌کار، آرزو عالی، شهرام صیف و دختر جلیله هیبتان جملات کوتاهی درباره او بیان کردند. حمید پورآذری با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند گفت: باید به همه تسلیت بگویم چون جلیله هیبتان خیلی بی‌دریغ بود و هر زمان که به او نیاز داشتیم، در کنارمان بود. آرزو عالی، دیگر هنرمند حاضر در برنامه، نیز با تسلیت‌گویی به دلیل درگذشت هیبتان افزود: این بدترین خبری بود که می‌شد شنید. یکی از خلاق‌ترین هنرمندان را از دست دادیم. همچنین هما جدی‌کار، رئیس انجمن نمایشگران عروسکی و هنرمند پیشکسوت این رشته، نیز گفت: جلیله هیبتان با آثارش زنده است. برتیبا عاقبتی، دختر جوان جلیله هیبتان نیز در سخنان کوتاهی خطاب به مادر خود گفت: من خوشبخت بودم که دختر تو بودم.

کوتاه اولی copy

 

دنیای اقتصاد: کنسرت نمایش «کلنل» امروز در قالب اجرایی ویژه هنرمندان و دانشجویان، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. «کلنل» که نوشته محمد نقایی و کارگردانی امیر بشیری هفته پایانی اجراهای خود در تالار وحدت را پشت سر خواهد گذاشت، تاکنون با استقبال بیش از ۲۰هزار مخاطب روبه‌رو شده است. این تئاتر موزیکال داستان کلنل‌محمد‌تقی ‌خان‌پسیان قهرمان ملی است که کارهای بزرگی برای این سرزمین کرده ولی نامش در تاریخ به فراموشی سپرده شده است.

کوتاه یک copy

 

دنیای اقتصاد: «کافه‌کلاسیک» با عرضه نقاشی‌های مانی غلامی عصر دیروز در گالری گویه افتتاح شد. در این نمایشگاه ۴۲ اثر ارائه شده که سوژه‌های آنها، بازیگران فیلم‌های کلاسیک در کافه هستند و تابلوهای پشت سر آنها، آثاری از نقاشان برجسته است. در واقع «کافه کلاسیک» تلفیقی از آثار هنرمندان شناخته‌شده سینما و دنیای نقاشی است که به قلم غلامی، تصویر شده‌اند. گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه است و تا دوشنبه ششم آذر برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

کوتاه دو copy

 

دنیای اقتصاد: نمایشگاه «نشر اثر» با شرکت ۷۶ هنرمند ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی به شکل آنلاین برگزار می‌شود. این نمایشگاه با شرکت ۷۶ هنرمند ایرانی در ۷ رشته هنری نقاشی، عکاسی، خوش‌نویسی، دیجیتال‌آرت، مجسمه، نقاشی خط و تذهیب، امروز به صورت آنلاین به نمایش گذاشته می‌شود. گروه هنری آیتیست و موسسه الریحان عمان، برگزارکنندگان این نمایشگاه گروهی هستند و آیناز زارعی نقاش و کیوریتور جوان، کیوریتوری رویداد را بر عهده دارد.