نشست تخصصی «دراماتورژی» هم‌زمان با انتشار ویژه‌نامه «دراماتورژی» ماهنامه نمایش توسط دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی، فردا چهارشنبه ساعت ۱۸در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. در این نشست کاظم نظری، منصور براهیمی، حمیدرضا افشار، داود دانشور، بهزاد صدیقی، رامتین شهبازی و نرگس یزدی پیرامون «دراماتورژی» گفت‌وگو می‌کنند. برخی از موضوعات بررسی‌شده در ویژه‌نامه عبارت‌اند از دراماتورژی و آرشیو، دراماتورژی در اجراهای دیجیتال و رسانه‌‌های نوین، میدیاتورژی، دراماتورژی در تئاتر ابداعی، دراماتورژی تئاتر کامیونیتی، نمایش‌نامه‌‌نویس/ دراماتورژ، بازیگر/ اجراگر/ دراماتورژ، دراماتورژی و فیلم، دراماتورژی در تئاتر مستند و دراماتورژی در تئاتر پست‌‌دراماتیک که در این نشست نیز به آنها پرداخته خواهد شد.

 

نمایش «سالومه» با نویسندگی و کارگردانی بابک پرهام از ۷آذر در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه می‌رود. داستان این فیلم درباره قصه معروف عهد عتیق است که اسکار وایلد نمایش‌نامه‌ای بر همین اساس نوشته و فیلمی هم از روی آن ساخته شده است. این نمایش درباره عشق نافرجام «سالومه» دختر هرودیا است که در زندان، عاشق صدای یحیی تعمید‌دهنده می‌شود اما با طردشدن از سوی یحیی، کینه او را به دل می‌گیرد و از پدر درخواست سرِ بریده یحیی را می‌کند. در این مونولوگ نکیسا عقبایی ایفای نقش کرده است. نمایش «سالومه» هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۰دقیقه روی صحنه است.

 

در آستانه فرا رسیدن روز جهانی معلولان، سه گروه کُر به رهبری سه خواهر و برادر، نوزدهم آذر کنسرتی را در فرهنگسرای فردوس تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهند داد. گروه «کریان» به رهبری صابر جعفری قطعات کرال چهارصدایی با اشعار حافظ و مولانا و سعدی اجرا خواهند کرد. پس از اجرای این پروژه، گروه «پارسی کُر» به رهبری مینا جعفری به اجرای قطعات قدیمی ایرانی و محلی مناطق مختلف ایران خواهند پرداخت. بعد اجرای این گروه، قطعاتی توسط گروه «پروانه‌های کویر» به رهبری صادق جعفری که در ۲۵ سال گذشته داوطلبانه در آسایشگاه کهریزک با حضور مددجویان گروهی را با هدف موسیقی درمانی تشکیل داده است پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.