مراسم وداع با زنده‌یاد بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، فردا سه‌شنبه ساعت ۹ صبح در محل خانه سینما شماره دو واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود و سپس پیکر این هنرمند به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود. بیتا فرهی شنبه چهارم آذر بر اثر عارضه ریوی و قلبی در ۶۵سالگی درگذشت.

 

فیلم‌های مستند «اون شب که بارون اومد» و «تهران پایتخت ایران است»، از ساخته‌های کامران شیردل که فیلمخانه ملی ایران آنها را اصلاح و مرمت کرده است، فردا چهارشنبه توسط موزه سینما نمایش داده می‌شوند. «اون شب که بارون اومد» محصول سال ۱۳۴۷ است و روایت حادثه دهقان فداکار در روستایی در شمال کشور است؛ تحلیلی بر گزارش واقعیت و جنبه نسبی و اسطوره‌سازی از آن است که شیردل در این فیلم جنبه‌های طنز را هم به کار برده است. مستند «تهران پایتخت ایران است» نیز روایتگر مشکلات مردم جنوب شهر تهران است و در دهه ۴۰ خورشیدی ساخته شده است. این دو فیلم ساعت ۱۶ در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده و پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور خسرو دهقان، منتقد و نویسنده پیشکسوت سینما، برگزار می‌شود.

 

نمایش «معرکه در معرکه» اثر داوود میرباقری و کارگردانی حمیدرضا بلورچی از روز پنج‌شنبه ۹ آذرماه در سالن شماره دوی عمارت ارغوان، هرشب ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پهلوانی دوره‌گرد در معرکه خود با زنی روبه‌رو می‌شود که وی را به خاطرات دلباختگی خود ارجاع می‌دهد، غافل از اینکه با مخاطراتی مسیر جاودانگی را طی می‌کند. سعید ‌دولتی، فاطیما ‌سرلک، مجید رمضان‌نسب، علیرضا علیمحمدی، سحر ‌تراب‌‌احمدی و نیکی باقری در این اثر نمایشی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

پژمان بلورچی، آهنگساز و نوازنده سنتور، برای قطعه «تامل» جایزه اول فستیوال World’s Best Musicians Competition را دریافت کرد. قطعه «تامل» اثری برای ساز سنتور است که توسط پژمان بلورچی در سال ۱۴۰۰ آهنگسازی و اجرا شده بود که در این دوره از فستیوال توانست جایزه نخست را دریافت کند. در این فستیوال پژمان بلورچی به عنوان تنها ایرانی شرکت‌کننده جایزه این فستیوال را گرفته است. World’s Best Musicians Competition یکی از معتبرترین فستیوال‌های موسیقی کلاسیک جهان است که در شاخه‌ نوازندگی سازهای زهی، چوبی، برنجی،‌ خوانندگی و آنسامبل در دو مرحله برگزار می‌شود. پژمان بلورچی آهنگساز و نوازنده سنتور است که طی چند سال گذشته جوایز بین‌المللی بسیاری از جمله گلوبال موزیک را برای قطعه «رقص طبیعت» و قطعه «تامل» و نیز جایزه بین‌المللی آکادمیای آمریکا را دریافت کرده است. این آهنگساز در سال جاری برای دو قطعه مجزا مفتخر به دریافت جایزه اول این مسابقه شده است.