پای اپل در میان است

در همین رابطه مجله ورایتی گزارش داده دنیرو روی صحنه‌ آمد و هنگام خواندن سخنانش از روی تله‌پرامپتر چندین بار مکث کرد. وقتی کلیپی از فیلم پخش شد دوباره پشت میکروفن آمد و ادعا کرد که بخشی از سخنرانی‌اش روی تله‌پرامپترها نبوده و عملا سانسور شده است و برای همین مجددا این بخش از سخنرانی خود را خواند و پس از اعتراض به سانسور سخنانش، از روی تلفن همراهش متن اصلی را خواند.

او خواندن متن را ادامه داد و وقتی به تشکر از کمپانی اپل، پخش‌کننده این فیلم و گاتهام، رسید گفت که دیگر مایل نیست از آنها تشکر کند و پرسید: «چطور جرات کردند این کار را انجام دهند.»

بخش اعظمی از این سخنرانی که دنیرو ادعا کرد سانسور شده به انتقاد از دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهوری سابق آمریکا اختصاص داشت که دنیرو بارها این کار را در زمان‌های مختلف تکرار کرده است. درواقع دنیرو اولین بار نبود که به ترامپ و مشی او حمله می‌کرد و موضوع غافلگیر‌کننده‌ای نبود؛ اما اصل داستان چه بود؟

منابع خبری نوشته‌اند سانسور این سخنرانی زیر سر کمپانی اپل بوده است. آنها گزارش داده‌اند که نسخه اصلاح‌شده این سخنرانی کمتر از ده دقیقه قبل از شروع این رویداد به تله‌پرامپتر تحویل داده شد و زنی که سخنرانی را به اپراتور تله‌پرامپتر تحویل داده کارمند اپل است. منابع خبری می‌گویند عصر آن روز دو کارمند اپل ایمیلی فرستادند که حاوی متن جدید بود و خیلی صریح درخواست کردند تا سخنان مربوط به ترامپ حذف شود. برگزارکنندگان این مراسم هم می‌گویند این اتفاق هیچ ارتباطی با قطع سخنان ستاره «قاتلان ماه کامل» نداشت و این سانسور را متوجه اپل دانستند. این سخنان سانسور‌شده بازیگر مشهور «پدرخوانده» چنین ‌است: «دروغگویی به ابزاری در انبار شارلاتان‌ها تبدیل شده است. رئیس‌جمهور سابق [ترامپ] در طول چهار سال بیش از سی‌هزار دروغ به ما گفت.»

دنیرو با بیان اینکه ترامپ کماکان به این کار ادامه می‌دهد، افزود: «اما با وجود تمامی این دروغ‌ها، او نمی‌تواند روح خود را مخفی کند.»

بازیگر هشتادساله‌ سینمای آمریکا با انتقاد از سیاست‌های ترامپ تاکید کرد که ترامپ به افراد ضعیف حمله می‌کند، موهبت‌های طبیعت را نابود می‌کند و همچنین دیگران را مورد «بی‌حرمتی» قرار می‌دهد. در طول چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ، سیاست‌ها و رفتارهای وی یکی از مواردی بود که در نطق‌های برندگان و مجریان جشنواره‌ها و مراسم سینمایی معمولا مورد انتقاد قرار می‌گرفت. دنیرو یکی از هنرمندانی است که چندین مرتبه به ترامپ حمله کرده است. این هنرپیشه مطرح هالیوود در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲٠۱٧ با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود که هرگز حاضر نیست که نقش ترامپ را در فیلمی بازی کند و او را فردی «بی‌مقدار و عوضی» خوانده بود.