106 میلیون تومان وام گرفتید 100 تیزر رایگان از سیما

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به «علیرضا داوودنژاد» اعلام کرد: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم سینمایی «مرهم» حمایت کرده است.

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد: علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم «مرهم» طی سخنانی اعلام کرده که معاونت سینمایی از فیلم «مرهم» حمایت نکرده و حتی در تولید این فیلم مانع تراشی کرده است که فارابی در این خصوص توضیحاتی ارائه می‌دهد. ۱- فیلم «مرهم» به‌رغم تولید به شیوه ویدئویی، علاوه بر استفاده از امکانات موسسه رسانه های تصویری، مبلغ ۱۰۶ میلیون تومان طی دو مرحله از تسهیلات وام بنیاد سینمایی فارابی بهره گرفته و قرارداد آن در بنیاد موجود است. باید توجه داشت که حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی و موسسه رسانه‌های تصویری بر اساس اهداف و سیاست‌های معاونت امور سینمایی و از محل اعتبارات این معاونت به فیلم مرهم اختصاص یافته است.

۲- همانطور که آقای داوودنژاد اشاره کرده‌اند، مسوولان سینمایی تمایل داشتند فیلم مرهم در جشنواره به نمایش درآید. اما طبیعی است که هیات انتخاب و هیات داوران جشنواره دارای آرای مستقل هستند و عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه درست یا نادرست گواه استقلال داوران است که متاسفانه برخی از افراد خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا غیرآگاهانه برخلاف این واقعیت حرف می‌زنند.

۳- نظر به هماهنگی‌هایی که بین مسوولان فرهنگی صورت گرفته، فیلم «مرهم» علاوه بر حمایت‌های اشاره شده، از حمایت ویژه‌ای نیز از سوی سازمان صدا و سیما برخوردار شده؛ به گونه‌ای که ۱۰۰ تیزر رایگان در زمان اکران به این فیلم تعلق گرفته است.

به نظر می‌رسد که برخی از هنرمندان تعاریف خاص خود را از مفهوم حمایت و کمک‌های دولتی دارند و در هر جلسه و محفلی با توجه به تعاریف خود، بانگ اعتراض سر می‌دهند و با کمال تعجب این کمک‌های دولتی را مشکل اصلی سینمای کشور می‌شمارند. شاید خواست این دوستان فراتر از رقم‌های چند صد میلیونی باشد و این حمایت‌ها را به حساب نمی‌آورند. امیدواریم آقای داوودنژاد و سایر دوستان در نگاه و قضاوت‌های خود انصاف به خرج دهند.