قدیمی‌ترین سالن تئاتر انبار لوازم الکتریکی!

تئاتر پارس این روزها در سکوت مدیران و رسانه‌ها تبدیل به انبار لوازم الکتریکی شده و هر روز به تخریب و تبدیل به پاساژی تجاری نزدیک می‌شود.

به گزارش مهر، سال‌های سال است که حرف از نبود سالن‌های تئاتری می‌شود. سال‌های سال است که مدیران و مسوولان مدعی حمایت از تئاتر هستند. سال‌های سال است که فریاد هنرمندان و اهالی تئاتر از نبود حمایت‌های لازم از این هنر زنده و تاثیرگذار به گوش می‌رسد و سال‌های سال است که مدیران و مسوولان تئاتری نسبت به اتفاقاتی که برای تئاتر رخ می‌دهد بی‌تفاوت هستند. تئاتر پارس یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتری ایران هم چنین وضعی دارد. سالنی که تنها میزبان بازمانده‌های نسل قدیم نمایشگران تئاتر آزاد ایران بود و تنها مامن آنها. سالنی که با احمد بهروزی، علی تقوایی، افشین یکه، اصغر زمانی، حسین رنگینوند و غلامرضا امیری خاطرات خوبی را سپری کرده بود.

سالنی که روزی میزبان هنرمندان تئاتر و تماشاگران تئاتری بود، این روزها میزبان لامپ و سرپیچ و چیز‌های دیگری است که تناسبی با هنر و تئاتر ندارند و اگر در مکان‌های دیگر باعث روشنایی هستند این بار خاموشی تئاتر پارس را به همراه دارند. بعد از گذشت سال‌ها این روزها به جای تماشاگران تئاتری تنها جعبه‌های کالا حق ورود به این سالن تئاتری را دارند.

جالب این است که فروشندگان و مغازه‌داران اطراف بی‌توجه به این مکان هنری و قدیمی از این مکان به عنوان انباری برای کالاهای خود استفاده می‌کنند و در پاسخ به پرسش ما که چرا در تئاتر پارس بسته است، می‌گویند که این سالن پلمب شده است. اما تنها قفلی به در ورودی تئاتر پارس نصب شده که کلیدش به دست مغازه‌داران مجاور سالن است.

مشخص نیست که چرا فضاهای فرهنگی و هنری که جزو میراث فرهنگی کشور هستند باید به این راحتی و بدون کمترین توجه رو به نابودی کشیده شوند. البته سال‌های سال است که این سوال مطرح است و تنها پاسخی که داده شده اتفاقاتی است که به صورت عینی هر بیننده‌ای می‌تواند شاهد وقوع‌شان باشد.یکی از این اتفاقات این است که تئاتر پارس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر ایران تبدیل به انبار شد!