سازها به صدا در می‌آیند

روزهای داغ تیرماه امسال در حالی سپری می‌شود که شهرهای تهران‌، کیش، اصفهان و قزوین در ماراتن نفس‌گیر کنسرت‌ها، میزبان هنرمندان می‌شوند. به گزارش ایسنا پیام صالحی ـ خواننده گروه آریان ـ در نخستین اجرای انفرادی‌اش قرار است، امروز ـ هشتم تیر ماه ـ «حس با تو بودن» را به سرپرستی نیما وارسته در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا کند. این برنامه در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های آن ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام شده است. مستر کلاس‌های آموزشی لیلی افشار نیز بعد از تهران و بندرعباس به اصفهان می‌رسد.

این نوازنده گیتار قرار است در تاریخ‌های ۱۷،۱۸ و ۱۹ تیرماه در اصفهان کنسرتی داشته باشد و در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ تیرماه نیز در مرکز تخصصی گیتار واقع در مجیدیه جنوبی مسترکلاسی در شهر تهران برپا کند.

برج میلاد همچنین در تاریخ‌های ۹ و ۱۰ تیر ماه میزبان اجرای فرمان فتحعلیان است. این اجرا ساعت ۲۰ و با بلیت‌های ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان برگزار می‌شود. اما محسن یگانه دیگر خواننده پاپ است که با وجود لغو اجرایش در کرج، این بار در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ تیرماه در برج میلاد تهران ساعت ۱۸ و ۲۱ به روی صحنه می‌رود.

مخاطبان برای شرکت در این کنسرت باید بلیت‌های ۲۵ تا ۶۰ هزار تومانی تهیه کنند.

همچنین این هنرمند ۱۵ و ۱۶ تیر و اول و دوم مردادماه در تالار شهر کیش به روی صحنه می‌رود. ۱۶ و ۱۷ تیر ماه نیز نوبت بنیامین بهادری است که در دو نوبت ۱۸ و ۲۱:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد به صحنه برود.

او در این کنسرت ترکیبی از اجراهای قبلی و گزیده‌های آلبوم اول و دوم خود را به همراه چند قطعه جدید ارائه می‌دهد. بنیامین مشابه این اجرا را در تاریخ‌های ۸، ۹، ۲۹ و ۳۰ تیرماه به تالار شهر کیش می‌برد. کنسرت نیما مسیحا و حمید خندان نیز ۱۰ تیرماه در اریکه ایرانیان برپا می‌شود. این دو خواننده پاپ ساعت ۲۱:۳۰ برنامه اجرا می‌کنند، بهای بلیت شرکت در این اجرا ۳۰، ۳۵،‌ ۴۰‌، ۴۵،‌ ۵۰ هزار تومان است. اریکه ایرانیان نیز هفدهم ماه جاری مهدی مدرس را میزبانی می‌کند.

همچنین رضا صادقی که این روزها «دیگه مشکی نمی‌پوشم» را روانه بازار موسیقی پاپ کرده ‌است، در تاریخ‌های ۹ و ۱۰ تیرماه به سالن شهید بابایی قزوین می‌رود. این هنرمند ۲۲ و ۲۳ این ماه و پنجم و ششم مرداد ماه نیز در تالا جزیره کیش به صحنه می‌رود. گروه «رستاک» نیز ۱۱ و ۱۲ تیر به کیش می‌رود که به گفته سیامک سپهری این اجرا با تغییرات جزئی از جمله اضافه شدن یک نوازنده سنتور به گروه همراه است. رستیال گیتار کلاسیک نوید زند آوه نیز در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ تیرماه در خانه هنرمندان ایران طنین‌انداز می‌شود. احسان خواجه امیری نیز از جمله خوانندگان پاپ کشور است که ۱۸ و ۱۹ تیر ماه را در کیش سپری می‌کند. کنسرت موسیقی ایرانی گروه «سروآزاد» نیز ۲۳ و ۲۴ این ماه با بهای بلیت ۱۵ و ۱۸ هزار تومان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. جزیره کیش نیز در تاریخ‌های ۲۴،‌ ۲۵ و ۲۶ تیرماه گروه آریان را میزبانی خواهد کرد.

همچنین کنسرت یادمان محمد نوری با اجرای خوانندگان پاپ همچون خشایار اعتمادی،مانی رهنما،هومن جاوید ،علی تفرشی و ... در تاریخ‌های ۹ و ۱۰ تیر ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران‌ برگزار می‌شود. قیمت بلیت‌های این اجرا ۳۰ و ۳۵ هزار تومان است.

کنسرت «سیمرغ» به آهنگسازی حمید متبسم و آواز همایون شجریان نیز برای دومین بار قرار است در تالار وحدت تهران در تیر ماه برگزار شود. ۲۴ و ۲۵ تیر ماه به مناسبت نیمه شعبان‌، ارکستر سمفونیک تهران دوباره اجرایی را به رهبری شهرداد روحانی در ساعت ۲۱ تجربه می‌کند، اما تیر ماه ۹۰ با کنسرت بابک جهان بخش در برج میلاد تهران به پایان می‌رسد. این برنامه در تاریخ ۳۱ تیرماه ساعت ۱۹ و ۲۱:۳۰ ‌اجرا می‌شود و قیمت بلیت‌ها از ۲۵‌، ۳۵‌، ۴۰،‌ ۴۵،‌ ۵۰ و ۶۰ هزار تومان اعلام شده است. همزمان با گروه‌هایی که در ایران به صحنه می‌روند، کنسرت گروه موسیقی کامکارها ۸ تا ۱۴ تیر ماه در جشنواره «موسیقی قدیم» در دو شهر استاریساز و کراکو در کشور لهستان برگزار می‌شود.