مستر بین حریف موجود ترسناک نشد

سومین فیلم مجموعه سینمایی ترسناک «فعالیت فراهنجار» در اولین هفته اکران در دنیا حدود ۸۰ میلیون دلار فروخت و رکوردی جدید خلق کرد. به گزارش خبرآنلاین، فیلم کم‌هزینه «فعالیت فراهنجار ۳» در هفته نخست نمایش در ایالات متحده و آمریکا ۵۴ میلیون دلار به دست آورد و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم ترسناک و بیشترین فروش یک فیلم اکران‌شده در ماه اکتبر را جابه‌جا کرد.

این فیلم در سطح بین‌المللی هم در ۴۲ کشور و ۳۸۲۷ سینما ۲۶ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را با احتساب بازار آمریکای شمالی به حدود ۸۰ میلیون دلار رساند.

«فعالیت فراهنجار ۳» مانند دو فیلم قبلی این مجموعه سینمایی پیش از هالووین اکران شده و برابر با استانداردهای هالیوود بودجه چندانی نداشته است. تازه‌ترین فیلم «فعالیت فراهنجار» با تنها پنج میلیون دلار پرهزینه‌ترین فیلم این مجموعه است.

اکران «فعالیت فراهنجار ۳» نیمه‌شب پنج‌شنبه آغاز شد. پارامونت پیکچرز پخش‌کننده فیلم فروشی در حدود ۳۵ میلیون دلار را در هفته اول نمایش پیش‌بینی کرده بود، اما «فعالیت فراهنجار ۳» فراتر از انتظار ظاهر شد.

این فیلم پیش‌درآمد دو فیلم قبلی است. داستان سال ۱۹۸۸ اتفاق می‌افتد و درباره کتی و کریستی دو خواهر جوان است که در خانه خود با موجودی نامرئی و ترسناک روبه‌رو می‌شوند که حرکات آن توسط دوربین مدار بسته ثبت می‌شود.«فعالیت فراهنجار ۳» را هنری یوست و آریل شولمان کارگردانی کرده‌اند و کلویی شانگاری، جسیکا تایلر براون و کریستوفر نیکلاس اسمیت در آن بازی می‌کنند. منتقدان سینما هم از این فیلم استقبال کرده‌اند.

اولین «فعالیت فراهنجار» درباره زوجی است که در خانه‌ای تسخیرشده زندگی می‌کردند. «فعالیت فراهنجار ۲» درباره خانواده‌ای است که پس از اتفاقات عجیب در سراسر خانه دوربین‌های مداربسته کار می‌گذارند، اما متوجه می‌شوند اتفاقاتی که در خانه روی می‌دهد، اهریمنی‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند.

فروش بسیار خوب «فعالیت فراهنجار ۳» جان تازه‌ای به گیشه‌های فروش آمریکای شمالی بخشید که در چند هفته اخیر با رکود مواجه بودند.

مجموع فروش ۱۲ فیلم برتر این هفته ۴۵درصد از هفته پیش و تقریبا شش درصد کمتر از پارسال در چنین هفته‌ای بود.

فیلم اکشن «فولاد واقعی» با بازی هیو جکمن که در دو هفته گذشته صدرنشین بازار فروش بود، این هفته با ۳/۱۱ میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت.

جکمن در این فیلم نقش پدری را بازی می‌کند که به کمک پسرش می‌کوشد یک روبات از رده خارج‌شده را برای شرکت در مسابقات مشت‌زنی روبات‌ها آماده کند. «فولاد واقعی» تاکنون در بازار جهانی ۳/۱۵۳میلیون‌دلار به دست آورده است.

فیلم با موضوع رقص «بی‌دغدغه» که بازسازی یک فیلم معروف دهه هشتاد به همین نام است، با ۹/۱۰ میلیون دلار رده سوم جدول را از آن خود کرد.از این هفته دو فیلم «سه تفنگدار»‌ و «تولد دوباره جانی اینگلیش» هم به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شدند.

اقتباس سینمایی جدید از رمان الکساندر دوما نویسنده فرانسوی که فیلمی سه‌بعدی است، کمتر از انتظار ظاهر شد و با ۸/۸ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت.

«سه تفنگدار»‌ را پل دبلیو. اس. اندرسن کارگردانی کرده و لوگان لرمن، ماتیو مکفادین، ری استیونسن، اورلاندو بلوم، میلا یوویچ و کریستف والتس در آن بازی می‌کنند.

در «سه تفنگدار» دارتانیان جوان و دلیر با سه تفنگدار شجاع همراه می‌شود تا نقشه‌های یک جاسوس دوجانبه و کارفرمای اهریمنی او را برای کسب قدرت در فرانسه و به راه انداختن جنگ در اروپا خنثی کنند.

این فیلم در وب‌سایتRotten Tomatoes تنها ۲۸ درصد آرای مثبت منتقدان را کسب کرده و تماشاگران هم در وب‌سایت CinemaScore به آن درجه B داده است. «سه تفنگدار» در سطح بین‌المللی تاکنون ۴/۶۴ میلیون دلار فروخته است.

کمدی «تولد دوباره جانی اینگلیش» با بازی روان اتکینسن ستاره برنامه تلویزیونی محبوب «مستر بین» شروعی ناموفق در آمریکای شمالی داشت و با تنها ۸/۳ میلیون دلار در رده هشتم قرار گرفت.

اتکینسن در این فیلم نقش جانی اینگلیش مامور مخفی را بازی می‌کند که باید با گروهی آدمکش حرفه‌ای که قصد ترور نخست وزیر چین را دارند، روبه‌رو شود.

رزاموند پایک، دومینیک وست دیگر بازیگران «تولد دوباره جانی اینگلیش» به کارگردانی الیورپارکر هستند. این فیلم از پنج هفته پیش در سطح بین‌المللی اکران شده و تاکنون ۵/۱۰۴ میلیون دلار فروخته است.

درام سیاسی «عید مارس» به کارگردانی و با بازی جرج کلونی با ۹/۴ میلیون دلار پنجمین فیلم پرفروش هفته بود. کلونی در این فیلم نقش یک نامزد ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات را بازی می‌کند که فعالیت‌های انتخاباتی او تحت تاثیر یک رسوایی قرار می‌گیرد.