خیز بلند برای سومین اسکار

مریل استریپ گفت:‌ پس از قبول نقش «مارگارت تاچر» به توانایی خودم برای ایفای این نقش شک کردم. به گزارش ایسنا، مریل استریپ بازیگر معروفی که اخیرا در فیلم «بانوی آهنین» نقش «مارگارت تاچر» سیاستمدار انگلیسی، را پذیرفته است، گفت که بدون هیچ تردیدی این نقش را پذیرفت، اما پس از مدتی در توانایی خود برای ایفای این نقش شک کرد.

این بازیگر اعتراف کرد که بزرگی نقشش در این فیلم، زمانی برایش روشن شد که دوربین‌ها برای فیلمبرداری شروع به کار کردند. وی در این‌باره گفت: ‌من خیلی به هم ریخته بودم. اما گاهی اوقات یک دیگ آب جوش بد نیست.

وقتی همه‌چیز ترسناک‌، سخت و خنده‌دار است،‌ این اتفاق خوبی است. به نوشته روزنامه ایندیپندنت‌، استریپ در ادامه گفت:‌ بعضی وقت‌ها خیلی عصبی می‌شوم و کنترلم را از دست می‌دهم. فکر کردم: نه از پس این کار برنمی‌آیم. این فیلم که از اوایل سال پیش مقابل دوربین رفت، «جیم برودبنت» را به‌عنوان نقش مقابل مریل استریپ و همسر مارگارت تاچر معرفی کرده است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۸۲ و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالکلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی مارگارت تاچر برای حفظ سمتش به ‌تصویر کشیده است.

مریل استریپ که گریمش در این فیلم او را بسیار شبیه مارگارت تاچر کرده، از همین حالا یکی از بخت‌های اصلی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن است. جمله تبلیغاتی پوستر این فیلم توصیف دقیقی از شخصیت تاچر است: «او هرگز کوتاه نمی‌آید.»

استریپ که متولد ۱۹۴۹ در ایالت نیوجرسی است، با دریافت دو جایزه اسکار و ۱۶ مورد نامزدی رکورددار است. او سال ۱۹۸۰ با فیلم «کریمر علیه کریمر» برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد و سال ۱۹۸۳ با «انتخاب سوفی» اسکار بهترین بازیگر زن را برد.

«شکارچی گوزن»، «زن ستوان فرانسوی»، «سیلک‌وود» «از آفریقا»، «یک فریاد در تاریکی»، «پل‌های مدیسن کانتی»، «اقتباس»، «شیطان پرادا می‌پوشد»، «شک» و «جولی و جولیا» از دیگر فیلم‌های او است.