تلویزیون امسال 86 فیلم را در باکس‌های مختلف برای پخش نوروزی در نظر گرفته است. رنگو برنده اسکار بهترین انیمیشن سال 2011‌، دزدان دریایی کارائیب 4 و پاندای کونگ‌فو کار 2 از مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای جهان هستند که امسال قرار است پخش شوند؛ البته تلویزیون در نوروز گذشته، ‌دو فیلم از نامزدهای اسکار را روی آنتن برد که امسال قرار نیست این رویه ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، پنگوئن‌های آقای پاپر با بازی جیم کری،‌ نفوذی، ‌سریع و خشن،‌ تردن، منبع رمز، ‌ورود آقایان ممنوع، به رنگ ارغوان، ‌توکیو بدون توقف،‌ سفرهای گالیور، ‌ملک سلیمان و سرقت برج دیگر فیلم‌های مطرحی هستند که نوروز امسال روی آنتن خواهند رفت و مخاطبان را با آثار سینمایی مواجه می‌کند که تماشایشان در رسانه ملی، خالی از لطف نخواهد بود.
البته نام ورود آقایان ممنوع در زمره فیلم‌های رزروی شبکه تهران دیده می‌شود که حق پخش آن در حال خریداری است و پخش تلویزیونی برنده بهترین فیلم خارجی اسکار امسال یعنی جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.


به گزارش ایسنا، فیلم‌هایی که تلویزیون در نوروز امسال پخش می‌کند، ‌ترکیبی از محصولات هالیوود، ‌آسیای شرقی،‌ بالیوود و تله‌فیلم‌های ایرانی هستند که قرار است با پخش شدن در باکس‌های مختلف، ‌آنتن سیما را در نوروز 1391 پر کنند.
اتریش، ‌نروژ، ‌انگلیس،‌ آلمان، ‌چین، ‌فرانسه، ‌ژاپن، ‌استرالیا و ایتالیا نیز از دیگر کشورهایی هستند که برخی محصولات سینمایی سال‌های اخیرشان در نوروز امسال از تلویزیون پخش خواهد شد؛ هرچند برخی از آثاری که پخش آنها اعلام شده است، هنوز در مرحله خرید رایت یا دوبله قرار دارند.
این فیلم‌ها برخلاف رویه تلویزیون در پخش فیلم‌های قدیمی که در طول سال اجرایی می‌شود، محصولات به‌روز سینمای ایران و جهان هستند، به طوری که عموم فیلم‌های ایرانی متعلق به 10 سال اخیر هستند و فیلم‌های خارجی نیز در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند.
بر این اساس از میان این تعداد، ۲۶ فیلم نیز محصول سال ۲۰۱۱ کشورهای مختلف هستند.
به گزارش ایسنا، هر چند تلویزیون قصد دارد با انجام عملی خرق عادت، در نوروز 91، فیلم‌های جدید و به‌روزی را پخش کند، اما باز هم نمی‌توان این ادعا را داشت که اغلب فیلم‌های انتخابی از جمله آثار باکیفیت سینما هستند و آنتن رسانه ملی در نوروز امسال از فیلم‌های مطرح سال‌های اخیر پر می‌شود.
مهم‌ترین گواه این امر نیز گذشتن تلویزیون از فیلم‌های برنده اسکار(به جز انیمیشن رنگو) است.