طناز طباطبایی: اختراع انزوا

در این ستون از این پس قصد داریم از زبان هنرمندان پیشنهادهایی به خواننده‌مان بدهیم و ذائقه مردم را به ذائقه هنرمندان محبوبشان نزدیک سازیم. در اولین روز بازیگر جوان و خوش آتیه سینما و تئاتر که اخیرا از وی فیلم «مرهم» و «نارنجی پوش» روی پرده سینماها رفته، علایق جالبی در مطالعه آثار ادبی جهان از خود نشان داده است.

به گزارش خبرآنلاین، طناز طباطبایی، بازیگر جوان و شناخته شده سینما، این روزها بعد از مطالعه رمان‌های پل استر، نویسنده آمریکایی به نوشته‌های این نویسنده علاقه‌مند شده و درصدد مطالعه همه آثار اوست. آن‌طور که عنوان شده اخیرا او سه رمان از پل استر که به سه گانه نیویورک مشهور است، خوانده: «شهر شیشه‌ای»، «ارواح» و «اتاق دربسته». این سه رمان هر کدام داستان جنایی و شخصیت‌های مجزایی دارند و فقط به دلیل مکان مشترک، سه‌گانه تشکیل داده‌اند.

طباطبایی که به رمان‌هایی با شکل مدرن و نگاه فلسفی علاقه دارد پیشنهادش برای مطالعه، خواندن کتابی دیگر از پل استر است با عنوان «اختراع انزوا» (آفرینش تنهایی) کتابی که پل استر آن را بعد از مرگ پدر نوشت و از خاطرات و زندگینامه پدرش و خود تشکیل می‌شود؛ کتابی که استر با نوشتن آن در صحنه ادبیات آمریکا مطرح شد.

آثار پل استر را ناشران متعددی در کشور ترجمه و منتشر کرده‌اند؛ اما انتشارات افق مجموعه آثار این نویسنده را با خرید کپی رایت منتشر کرده است.