برپایی دهمین جشن تصویر سال

سیف‌الله صمدیان از برگزاری مسترکلاس هنرهای تصویری در چهار شاخه سینما‌، عکاسی،‌ گرافیک‌ و کاریکاتور‌ به بهانه دهمین سالگرد جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر خبر داد. به گزارش ایسنا، دبیر دهمین جشن تصویرسال با اشاره به برگزاری دهمین دوره این رویداد هنری گفت: سال گذشته بیستمین سالگرد نشریه «تصویر» را که دو دهه پیش با حضور و کمک بی‌دریغ زنده یاد مرتضی ممیز، محمود کلاری و من شکل گرفته بود‌ جشن گرفتیم و آرزو داشتیم یک روز پل ارتباطی میان هنرهای تصویری‌، عکاسی‌، سینما‌، گرافیک‌ و کاریکاتور برقرار شود.

او که ۲ اسفند ماه در خانه هنرمندان سخن می‌گفت، سپس به دهمین سالگرد «جشن تصویر سال» و «جشنواره فیلم تصویر» اشاره کرد و افزود: امسال دهمین سالگرد «جشن تصویرسال» را به عنوان یک مناسبت کلی که در دو بخش نمایشگاهی و فیلم برگزار می‌شود‌، جشن خواهیم گرفت و تمام آثار برگزیده عکاسی‌، پوستر و کاریکاتور را در بخش نمایشگاهی این دوره ارائه خواهیم کرد.

به گفته صمدیان، امسال نیز به رسم دوره‌های پیشین این جشن آثار هنرمندان جوان توسط هیات داوران در هر بخش انتخاب می‌شود و در بخش هنرمندان زیر ۲۵ سال برای پنجمین سال متوالی جایزه‌ای به نام زنده‌یاد «محسن رسول‌اف» اهدا خواهد شد.

به گفته صمدیان، بخش نمایشگاهی تصویر سال روز شنبه پنج اسفند ماه از ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان آغاز می‌شود و یک سانس ویژه نیز برای نمایش عکس‌هایی که امکان چاپ آنها به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی وجود داشته اختصاص پیدا کرده است.