بچه‌های ایران در سن‌سباستین درخشیدند

تورج اصلانی در هنگام دریافت جایزه‌ بهترین فیلمبردار جشنواره،

آن را به فیلمبرداران تاثیرگذار سینمای ایران «هوشنگ بهارلو» و «نعمت حقیقی» تقدیم کرد «تورج اصلانی» جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن‌سباستین» اسپانیا را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «فصل کرگدن» در روزهای ۵ و ۶ مهرماه جاری (۲۶ و ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۲) در بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» در کشور اسپانیا به روی پرده رفت و «تورج اصلانی» فیلمبردار این فیلم توانست جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی این جشنواره را از آن خود کند و اصلانی در هنگام دریافت جایزه آن را به فیلمبرداران تاثیرگذار سینمای ایران، «هوشنگ بهارلو» و «نعمت حقیقی» تقدیم کرد.همچنین فیلم سینمایی «پرویز» ساخته مجید برزگر جایزه ویژه هیات داوران شصتمین دوره جشنواره فیلم «سن‌سباستین» در بخش کارگردانان جدید را از آن خود کرد.

این فیلم که دومین ساخته بلند مجید برزگر است در چند نمایش خود در این جشنواره از سوی منتقدان و تماشاگران جشنواره مورد استقبال قرار گرفت و بازتاب زیادی در مطبوعات اسپانیایی زبان داشت.

در مراسم اختتامیه جشنواره که شب گذشته برگزار شد، کارگردانی خوب، بازی شخصیت اصلی و داستان فوق‌العاده فیلم نکات مورد اشاره داوران برای اهدای جایزه ویژه‌شان به این فیلم عنوان شد.فیلم «پرویز» از آثار مستقل سینمای ایران است که در خرداد ماه امسال تولید شد. اعضای هیات داوران بخش ویژه این جشنواره عبارت بودند از: «کریتسن واچون» تهیه‌کننده ـ رییس هیات داوران از آمریکا، «ریکاردو دارین» بازیگر از آرژانتین، «میشل کازتامبد» فیلمنامه‌نویس از فرانسه، «میا هانس لو» کارگردان از فرانسه، «پیتر سوزچیتسکی» فیلمبردار از انگلستان، «جولی تیمور» کارگردان از آمریکا و «آگوستی لارونگا» کارگردان از اسپانیا. شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان سر‌شناس کشورهای مختلف جهان و همچنین چهره‌های برجسته سینمای جهان در چندین بخش مختلف از جمله؛ بخش «مسابقه اصلی»، بخش «کارگردانان جدید» و چندین بخش رقابتی دیگر، در روزهای ۳۱ شهریورماه تا ۸ مهرماه جاری (۲۱ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۲) در شهر سن سباستین در کشور اسپانیا برگزار شد.

تورج اصلانی جایزه بهترین فیلمبردار جشنواره سن‌سباستین را گرفت