مجموعه‌های نمایشی رویای گنجشک‌ها و دزد و پلیس از نیمه مهرماه از شبکه‌های دو و سه پخش می‌شود.
با شروع فصل پاییز و ایجاد فضای صمیمی در میان خانواده‌ها، پخش آنونس‌ مجموعه‌های رویای گنجشک‌ها و دزد و پلیس از شبکه‌های سیما، نوید شروع پخش سریال‌های شبانه سیما است.

به گزارش روابط عمومی سیما، مجموعه نمایشی رویای گنجشک‌ها به کارگردانی راما قویدل و با نقش آفرینی علی نصیریان، آزیتا حاجیان، کورش تهامی، سام درخشانی، گلاره عباسی، ناصر ممدوح، ساقی زینتی و فرهاد بشارتی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
مجموعه نمایشی رویای گنجشک‌ها به تهیه‌کنندگی رضا جودی و بر اساس فیلمنامه ای از فرهادپور سعیدی در ۲۶ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای ساخته شده است.
داستان این مجموعه از این قرار است که: در یکی از شهرهای شمالی خانه‌ای کوچک و استیجاری محل زندگی هفت کودک بی‌سرپرست است. زمستان است و ساختمان که موروثی می‌باشد، باید تخلیه گردد.
این سریال در شمال کشور در لوکیشن‌های کیاشهر، لاهیجان و رشت تصویربرداری شده است. تدوین و صداگذاری این مجموعه توسط مهدی جودی انجام شده است.
راما قویدل تاکنون سریال گمشده و چندین اپیزود شاید برای شما اتفاق بیفتد را کارگردانی کرده و رضا جودی نیز تهیه‌کنندگی سریال ماه مبارک رمضان سال 90 تحت عنوان سی‌امین روز را بر عهده داشت.
مجموعه دزد و پلیس به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی از ۲۲ مهر ماه هر شب به جز پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.
در این سریال هنرمندانی چون هومن برق نورد، شقایق دهقان، عزت اله مهرآوران، حمید لولایی، رضا کریمی، مرجانه گلچین و کمند امیر سلیمانی حضوردارند.
فیلمنامه دزد و پلیس توسط مهراب قاسم خانی نوشته شده است و داستان این مجموعه طنز از این قراراست که: در یک عملیات بزرگ قاچاقچیان، پلیس سر می‌رسد و با گروه قاچاقچیان درگیر می‌شود. تعدادی از قاچاقچیان موفق به فرار می‌‌شوند، ولی یکی از شرورترین آنها با بازی بهنام تشکر بر اثر تصادف از ارتفاعی به پایین می‌افتد و بی‌هوش می‌شود و در آنجا معلوم می‌شود که او حافظه‌اش را از دست داده است و...
گفتنی است، سعید آقا خانی مجموعه‌های زن بابا، نقطه سرخط و خوش‌نشین‌ها را کارگردانی کرده است.