درآمد سینمای چین تا سال ‌٢٠١٥ به ‌٥/٤ میلیارد دلار در سال خواهد رسید. مقامات آکادمی سینمای چین در گزارشی اعلام کردند، درآمد گیشه‌ سینمای این کشور تا سال ‌٢٠١٥ به ‌٥/٤ میلیارد دلار خواهد رسید که در این صورت این کشور به دومین بازار بزرگ فیلم جهان تبدیل خواهد شد. با افزایش علاقه‌مندی شهروندان چینی به سینما، بازار فیلم در دومین اقتصاد بزرگ جهان شاهد رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر بوده است. این گزارش نشان می‌دهد، چین تا پایان امسال ‌١٥٠٠ سالن سینما راه‌اندازی خواهد کرد که مجموع سالن‌های نمایش فیلم در این کشور به ‌٦٠٠٠ افزایش خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، انتظار می‌رود تعداد سالن‌های سینما در چین تا پایان سال ‌٢٠١٥ به ‌١٢ هزار برسد. درآمد بلیت فروشی سینمای چین در نیمه‌ اول امسال ‌٧٢٦ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ‌٨٦ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این به لطف اکران جدیدترین ساخته‌های هالیوودی به‌دست آمده است. اکران فیلم‌هایی چون «مرد آهنی‌٢» محصول کمپانی پارامونت و «برخورد تیتان‌ها» محصول برادران وارنر نقش بسزایی در افزایش حجم فروش سینماهای چین داشته است.

با احتساب فروش ‌١٩٨ میلیون دلاری فیلم «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» و «آلیس در سرزمین عجایب» ساخته «تیم برتون» باید گفت از مجموع ‌١٠ فیلم پرفروش امسال در سینماهای چین،‌ پنج فیلم اول محصول هالیوود هستند.

در سوی دیگر، فیلم «پس لرزه»، نماینده سینمای چین در اسکار ‌٢٠١١ اخیرا رکورد فروش تاریخ سینمای این کشور را شکست. این فیلم ساخته «فنگ ژیائوگانگ» موفق به کسب بیشترین میزان فروش در سینمای‌های چین طی سال‌های گذشته شده است.

در حال حاضر رکورد پرفروش‌ترین فیلم خارجی تاریخ سینمای چین در اختیار «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون است که فروش ‌‌١٩٨ میلیون دلاری را در این کشور به دست آورده است. «صخره سرخ» ساخته «جان وو» به همراه «نفرین گل زرد» ساخته ژانگ ییمو دیگر فیلم‌های پرفروش سینمای چین طی سال‌های گذشته بوده‌اند.