مونولوگ

حسن فتحی:

بعد از «شب دهم» مجموعه ماندگاری ساخته نشد

فرهنگ و هنر- در میان سریال هایی که در ماه محرم پخش شد «شب دهم» طرفدار بیشتری داشت. سریال خوش‌ساختی که راه تازه‌ای را در ساخت مجموعه‌های مناسبتی گشود. فتحی در گفت‌وگو با مهر از سریال «شب دهم» می‌گوید که خواندنش خاالی از لطف نیست. حدود ده سال پیش مجموعه «شب دهم» را کارگردانی کردید. بعد از گذشت این سال‌ها اگر بخواهید دوباره این مجموعه را بسازید، چگونه به آن نگاه می‌کنید و آن را خواهید ساخت؟

۱۰ سال از ساخت این مجموعه می‌گذرد. بنابراین ده سال بزرگ‌تر شده‌ام، ده سال به تجربه‌ام اضافه شده است. ده سال بیشتر از روح و روان و جانم گذشته و ده سال به تفکر و اندیشه‌ام افزوده شده است، مسلما در این سال‌ها تغییراتی کرده‌ام و اگر قرار باشد دوباره مجموعه «شب دهم» را بسازم قطعا دستخوش تغییراتی می‌شود. البته چیز عجیبی هم نیست که بعد از ساخت یک مجموعه بخواهم با اعمال تغییراتی آن را بسازم.

چرا در طول این سال‌ها دیگر مجموعه‌ای برای محرم کارگردانی نکردید؟

اتفاقا چند بار پیشنهاد داده‌ام اما پاسخی دریافت نکردم.

پیشنهاد ساخت چه موضوعی درباره محرم داده‌اید که هنوز پاسخی نگرفتید؟

چند بار پیشنهاد ساخت مجموعه‌ای با موضوع قیام عاشورا را به تلویزیون داده‌ام. قیام عاشورا در چهار فصل از مکه تا مدینه، از مدینه تا نینوا، نینوا و از نینوا تا قصر یزید در شام.

اگر قرار باشد مجموعه‌ای درباره محرم بسازید این گونه خواهد بود که قیام عاشورا در چهار فصل باشد؟

بله، اگر بخواهم سریالی برای محرم بسازم علاقه‌مندم درباره قیام عاشورا باشد.

در طول این سال‌ها بعد از ساخت مجموعه «شب دهم» مجموعه تاثیرگذاری در ماه محرم نداشتیم. به نظرتان چرا در این سال‌ها مجموعه ماندگاری ساخته نشده است؟

این مساله به خاطر بداقبالی ماست. البته من خوشحال نیستم و به خودم نمی‌بالم که چرا بعد از اینکه مجموعه «شب دهم» را ساختم مجموعه ماندگار دیگری در ماه محرم ساخته نشده است. نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست، اما این مساله خوشحالم نمی‌کند.