خانم‌ها در سریال‌های ‌نمایش خانگی راحت‌ترند

فرهنگ و هنر- بازیگر نقش «فخرالتاج» در سریال «قهوه تلخ» گفت: بازیگران زن در شبکه‌ پخش خانگی به لحاظ ایفای نقش آزادی عمل بیشتری نسبت به تلویزیون دارند؛ چراکه معمولا در کارهای تلویزیون بازیگران طنز خانم چندان جای کار ندارند. به گزارش ایسنا، الیکا عبدالرزاقی بیان کرد: محدودیت‌ها و خط قرمز‌های شبکه‌ نمایش خانگی با تلویزیون فرق زیادی ندارد؛ حداقل ما این مساله را پس از بازی در «قهوه تلخ» احساس کردیم. وی افزود: شبکه‌ نمایش خانگی هم همان خط قرمزهای تلویزیون را دارد، فقط کمی دست بازیگران زن در ایفای نقش و نه در پوشش و حجاب، بازتر است.

این بازیگر درباره‌ فشار آنتن برای رساندن قسمت‌های یک سریال به پخش و تاثیر آن بر ایفای نقش بازیگران، گفت: من فکر می‌کنم فشار آنتن بیشتر جنبه‌ مثبت دارد؛ فشار آنتن یک ویژگی‌ به کارهای مهران مدیری داده و آن این است که باعث می‌شود مهران مدیری در یک پلان بازیگر‌ها را می‌چیند و بداهه‌گویی‌هایی نیز در آن اتفاق می‌افتد که در نوع خود جذاب است. وی ادامه داد: اما در پروژه عظیمی مانند «قهوه تلخ»، با توجه به پلان‌هایی که گرفته می‌شود، چندان امکان آن وجود ندارد که کار روز پخش داشته باشد، در این صورت کار خیلی سخت می‌شد.

این بازیگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در سریال «قهوه تلخ» بداهه‌گویی هم داشته و تا چه اندازه مهران مدیری به بازیگران اجازه بداهه‌گویی داده است؟ بیان کرد: بداهه‌گویی در «قهوه تلخ» خیلی کم اتفاق می‌افتد، ولی وجود دارد؛ چرا که در حال کار بر روی این سیستم هستیم که اگر ایده‌ جالبی وجود داشته باشد، هیچ کس جلوی دیگری را نگیرد و کارگردان آن‌قدر دست بازیگران را باز گذاشته است که بتوانند خلاقیت به خرج بدهند.