‌ابهام در ورود خانم‌ها به سینما برای تماشای فوتبال

علیرضا سجادپور: ممنوعیت ورود خانم‌ها به سینماها برای تماشای فوتبال را کاملا تکذیب می‌کنم پردیس‌های سینمایی از پذیرش خانم‌های تماشاگر مسابقات فوتبال منع شدند.

پخش مسابقات فوتبال که با نمایش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ در پردیس‌های سینمایی تهران از جمله ملت و آزادی آغاز شده بود این روزها با نمایش مسابقات جام ملت‌های آسیا ادامه پیدا کرده است.

طرح نمایش مسابقات فوتبال در سالن سینما که با استقبال گسترده مخاطبان سینما و فوتبال روبه‌رو شده بود، به دستور اداره اماکن با تغییراتی روبه‌رو شده است.

اداره اماکن در تازه‌ترین دستور برای پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ورود زنان را به سالن سینما ممنوع کرده تا به این ترتیب ممنوعیت تماشای فوتبال که برای زنان در ورزشگاه‌ها اعمال می‌شد، به سالن‌های سینما هم راه یابد.

این تصمیم بعد از بازی فوتبال ایران و امارات اتخاذ شد. علاقه‌مندان به تماشای فوتبال این بازی را عصر روز چهارشنبه در سه پردیس سینمایی ملت، زندگی و آزادی دیدند.

به این ترتیب در بازی آینده تیم ملی ایران که روز شنبه دوم بهمن مقابل کره‌جنوبی خواهد بود، پردیس‌های سینمایی امکان پذیرش تماشاگران زن را نخواهند داشت.

ممکن است پخش زنده فوتبال را ادامه ندهیم

امیرحسین علم‌الهدی ـ معاون امور پردیس‌های سینمایی موسسه تصویر‌شهر ـ در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: روز چهارشنبه در زمان بازی «ایران و امارات» که به‌صورت زنده از پردیس‌های سینمایی پخش ‌شد، از اداره اماکن اعلام شد که خانم‌ها از این پس حق حضور در زمان پخش زنده فوتبال در سینما را ندارند؛ اما با توجه به اینکه سینما زیرنظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، منتظر اظهار‌نظر معاونت سینمایی هستیم تا ببینیم چه دستوری می‌دهند.

وی درباره پخش بازی روز شنبه «ایران و کره جنوبی» در پردیس‌های سینمایی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی پخش زنده فوتبال در سینما، امکان حضور خانواده‌ در کنار هم بود که در صورت ممنوعیت حضور خانم‌ها، ممکن است پخش زنده فوتبال از سینما را ادامه ندهیم.

برای ادامه نمایش فوتبال در حال بحث هستیم

در ادامه علیرضا سجادپور ممنوعیت حضور خانم‌ها در زمان پخش فوتبال را تکذیب کرد. او گفت: ممنوعیت ورود خانم‌ها به سینماها برای تماشای فوتبال را کاملا تکذیب می‌کنم.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایسنا گفت: مساله کوچکی چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد که رفع شد، اما برای ادامه اصل نمایش فوتبال در سینماها در حال بحث هستیم.