هما روستا پس از 14 سال روی صحنه رفت

اولین اجرای نمایش «باغ آلبالو» کار جدید حسن معجونی به زنده‌یاد حمید سمندریان تقدیم شد و هما روستا بازیگر باسابقه تئاتر ایران و همسر سمندریان پس از ۱۴ سال دوری از عرصه بازیگری تئاتر، بار دیگر روی صحنه رفت و با بازی در این نمایش به آرزوی دیرینه‌اش رسید. به گزارش ایسنا، در مراسمی که شامگاه ۱۸ فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، اسماعیل شنگله هنرمند با‌سابقه تئاتر زنگ شروع نمایش‌«باغ آلبالو» را به صدا درآورد و اولین اجرای این نمایش را به حمید سمندریان هنرمند بزرگ تئاتر که تیر ماه سال گذشته درگذشت،‌ تقدیم کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایش که با حدود ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد‌، اسماعیل شنگله از هنرمندان و پژوهشگران با سابقه تئاتر گفت: برای شروع نمایشی که متن آن از نوشته‌های چخوف است از سخنان خود او استفاده می‌کنم. مواد اولیه نوشته‌های چخوف درباره زندگی‌ است، زندگی خودش و دیگران. البته او بخشی از زندگی‌اش را که فکر می‌کرد برای دیگران جالب است در آثارش وارد کرد.

شنگله پیش از نواختن زنگ افتتاح نمایش «باغ آلبالو»، اولین اجرای این نمایش را با سپاس از هما روستا بازیگر نمایش و همسر حمید سمندریان‌، به استاد بزرگ تئاتر ایران تقدیم کرد.