این روزها زمزمه‌های تغییر رییس مجموعه تئاتر شهر به گوش می‌رسد و برخی از استعفای سیدصادق موسوی و برخی دیگر از برکناری وی سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هنوز چند روزی از آغاز فعالیت‌های تئاتری در سال ۹۲ نگذشته که شنیده‌ها حاکی از تغییر رییس مجموعه تئاتر شهر است. این شنیده‌ها چنان قوت پیدا کرده است که در بین اهالی تئاتر تاثیرات این تغییر هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سیدصادق موسوی از مدیران جوان تئاتر ایران که طی حدود ۲ سال گذشته ریاست مجموعه تئاتر شهر را بر عهده داشت، کارنامه موفقی در تالار هنر و همچنین به نوعی در تالار وحدت داشت.

اما حضور او در مجموعه تئاتر شهر با شرایط متفاوتی همراه بود و همین شرایط باعث شد که بسیاری از تعهدات رییس قلب تپنده تئاتر ایران عملی نشود. به‌زعم بسیاری از هنرمندان و کارشناسان تئاتر به سرانجام نرسیدن این تعهدات ناشی از نبود حمایت‌های لازم از سوی مدیران و مسوولان تصمیم‌گیرنده بالاتر بود.

البته مشخص نیست که سیدصادق موسوی استعفا داده یا تغییر رییس مجموعه، طبق روند متداول تغییرات مدیریتی تئاتر طی چند سال اخیر است. با وجود انتشار برخی شایعه‌ها در بین اهالی تئاتر مبنی بر وجود گزینه‌هایی جدید برای ریاست یا سرپرستی مجموعه تئاتر شهر گویا هنوز چنین موضوعی مطرح نیست و گزینه‌ای مدنظر قرار ندارد.

اگر این تغییر در ریاست مجموعه تئاتر شهر در ابتدای سال ۹۲ محقق شود، این امر می‌تواند نشان دهد که تئاتر ایران در سال جدید با وضعیت نامشخص‌تری نسبت به سال گذشته حرکت خود را آغاز می‌کند و اینکه در ماه‌ها و فصل‌های دیگر سال جاری چه اتفاقاتی برای تئاتر ایران رخ خواهد داد، موضوعی است که در گذر زمان برای خانواده تئاتر ایران مشخص خواهد شد.