وقتی خبر می‌رسد دو ستاره به فاصله یک روز از دنیا رفتند، می‌شود اینگونه تصور کرد که روزگار ستاره‌ها به پایان خود دارد نزدیک می‌شود. در ابتدا خبر دادند پیتر اوتول بازیگر ایرلندی که با فیلم «لورنس عربستان» به شهرت رسید و هشت بار نامزد اسکار بود، از دنیا رفت، پیتر اوتول شنبه پس از یک بیماری طولانی در بیمارستان ولینگتن در لندن درگذشت.
او سال ۱۹۶۲ با بازی در نقش اصلی فیلم «لورنس عربستان» به جایگاه یک ستاره رسید، فیلمی که برنده هفت جایزه اسکار شامل بهترین فیلم و کارگردان برای دیوید لین شد. بسیاری از سینماروها تا پیش از «لورنس عربستان» اوتول را نمی‌شناختند. تصویر پراحساس او از شخصیت پیچیده تی. ای. لورنس، ماجراجوی بریتانیایی اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را برایش به همراه آورد، اما در عین حال اولین ناکامی او را در مسیر دریافت جوایز اسکار رقم زد.
اوتول در مجموع هشت بار نامزد اسکار شد و هیچ‌وقت نتوانست برترین جایزه بازیگری هالیوود را دریافت کند که در میان بازیگران مرد یک رکورد است. اوتول سال ۲۰۰۳ در ۷۰ سالگی یک اسکار افتخاری دریافت کرد، جایزه‌ای که اغلب به عنوان نوعی دلداری به بازیگران و کارگردانان تحسین‌شده که هیچ‌گاه موفق به دریافت جایزه برتر هالیوود نشده‌اند، اعطا می‌شود. اوتول با مهربانی جایزه افتخاری را پذیرفت و به شوخی گفت: «همیشه ساقدوش عروس بودم، نه خود عروس.» اوتول سال ۲۰۱۲ یک ماه پیش از تولد هشتاد سالگی‌اش از دنیای بازیگری کناره‌گیری کرد، اما سال بعدش در فیلمی بازی کرد که هنوز اکران نشده است.
پس از مرگ اوتول خبر رسید که جون فونتین بازیگر فیلم‌های «ربکا» و «سوءظن» به کارگردانی آلفرد هیچکاک هم از دنیا رفت.فونتین یکشنبه به دلایل طبیعی در منزل خود در کارمل در کالیفرنیا درگذشت. او ۹۶ ساله بود.
فونتین در اوایل دهه ۱۹۴۰ با نقش‌آفرینی‌های به‌یاد‌ماندنی در دو فیلم آلفرد هیچکاک، «سوءظن» (۱۹۴۱) که به خاطر آن برنده اسکار شد و «ربکا» (۱۹۴۰) که اولین نامزدی اسکار را برایش به همراه داشت، جایگاه یک ستاره را پیدا کرد. او در زندگی شخصی یک خلبان دارای مجوز، یک طراح دکور ماهر و آشپزی توانا بود. او چهار بار ازدواج کرد و طلاق گرفت.

مرگ ستاره‌های کلاسیک