مدیرعامل جدید خانه کتاب در اولین اظهارنظرش پس از انتخاب او برای این سمت گفت: نگاهم به گذشته قضاوت‌گرانه نیست و قصد نقد گذشته را ندارم.
نجفعلی میرزایی که روز شنبه، ۱۲ بهمن‌ماه، بعد از علی شجاعی صائین به عنوان مدیرعامل خانه کتاب انتخاب شده است، در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، در ارزیابی از دوره گذشته مدیریت خانه کتاب گفت: ما هیچ‌گونه نگاه قضاوت‌گرانه نسبت به دوره‌ گذشته نداریم. چهره خانه کتاب در بین جامعه مخاطب چهره‌ مثبتی است و ما از این سطح از حرکت نه راضی و نه قانع هستیم و نه بنا داریم مرحله‌ سابق را نقد کنیم. دنبال این هستیم که گام‌های تکمیلی‌تری برداریم.
میرزایی افزود: وظیفه اصلی خانه کتاب این است که بازتاب‌های وجود کتاب فکری در جامعه را با منطق، تحلیل و ارزیابی خاصی به نهادها و طرف‌های مولد این کار برساند.
مدیرعامل خانه کتاب همچنین اظهار کرد: خانه کتاب در چهار مرحله و چهار سطح تولید کتاب، نشر کتاب، ارزیابی و رصد کتاب و عرضه کتاب برای مصرف، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کند. این ماموریت اصلی ما است که در دوره آینده این چهار مرحله را در قالب مهندسی فرهنگی ادامه ‌دهیم و سند جامعی از کتاب ایران عرضه ‌کنیم.
حجت‌الاسلام نجفعلی میرزایی زاده سال ۱۳۵۳، کارشناس ارشد فلسفه اسلامی و دانشجوی دکترای جریان‌شناسی اسلامی است. از جمله مسوولیت‌های او این موارد بوده است: رایزن فرهنگی ایران در لبنان، موسس مرکز تحقیقات تمدنی در بیروت، موسس مرکز اهل بیت (ع) در نیجریه، مشاور عالی رئیس و عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه و نیز موسس، مدیر و سردبیر مجله علمی تحقیقاتی الحیات الطیبه به زبان عربی.