مراسم پایانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شنبه شب با سخنان علی جنتی آغاز شد.
به گزارش «ایسنا»، در مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که شامگاه ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد، علی جنتی در سخنانی ضمن تبریک آغاز دهه فجر، گفت: در کشور ما به هنر تئاتر کم توجهی شده و صدا و تصویر هنرمندان کمتر دیده و شنیده شده است. سالن‌های تئاتر آن‌قدر فرسوده است که برازنده تئاتر و هنرمندان نیست. من می‌دانم که به این هنر فاخر آن‌چنان توجه نشده است، می‌دانم که امنیت شغلی و معیشت حداقلی آزارتان می‌دهد، می‌دانم که بر شما مهربانان سخت گذشته است که نمونه آن را خانم نغمه ثمینی در جلسه‌ دیدار هنرمندان با ریاست‌جمهوری گفتند.
تقدیر از چهار هنرمند
در بخش دیگری از این مراسم با حضور علی جنتی، احمد مسجدجامعی، علی مرادخانی، حسین طاهری و قادر آشنا؛ از ناهید مسلمی، نصرت‌الله مسعودی، فردوس کاویانی و انوشیروان ارجمند تقدیر شد.
بخش مسابقه بین الملل
موسیقی: «ولادیمیر استانیفسکی» برای «Pythian Oratorio» از لهستان؛ طراحی‌صحنه: «آرش دادگر» برای «هملت» از ایران؛ بازیگری زن: «نیکل هیسترس» برای «خانه برنارد آلبا» از آلمان؛‌ بازیگری مرد: «پیام دهکردی» برای «مرد بالشی» از ایران؛‌ نمایشنامه‌نویسی: «حسین کیانی» برای «در شوره‌زار» از ایران؛ کارگردانی: «آرش دادگر» برای «هملت» از ایران؛ جایزه ویژه: نمایش «زنان ایبسن» به کارگردانی«یونی داهر» از نروژ؛ جایزه بزرگ: نمایش «هملت» به کارگردانی «آرش دادگر» از ایران.
بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران
موسیقی: «بهنام رحیمی» برای «مجردها» تقدیر و «محمدرضا جدیدی» برای «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» برگزیده شد.
طراحی صحنه: «منوچهر شجاع» برای «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» تقدیر و «سعید حسنلو» برای «فرجام سفر طولانی طوبا» برگزیده شد.
بازیگری زن: «رویا افشار» برای «مدریک»، «فاطمه امینی» برای «مجردها»، «الهام کردا» برای «سه جلسه تراپی و یک مهمانی»، «شیدا خلیق» برای «ماضی استمراری» تقدیر شدند. گروه داوران در این بخش بازیگر برگزیده‌ای را اعلام نکردند.
بازیگری مرد: «سروش طاهری» برای «مدریک»، «مجید امیری» برای «فرجام سفر طولانی طوبا»، «فربد فرهنگ» برای «به مناسبت ورود اشکان»، «امیر کربلایی‌زاده» برای بازی در نمایش‌های «مرگ نویسنده» و «مجردها» تقدیر شدند و گروه داوران در این بخش بازیگر برگزیده‌ای را اعلام نکردند.
نمایشنامه‌نویسی: «علیرضا نادری» برای «فرجام سفر طولانی طوبا»، «سیدمحمد مساوات» برای «قصه ظهر جمعه»، «جلال تجنگی» برای «در‌همین‌نزدیکی» تقدیر شدند و گروه داوران در این بخش برگزیده‌ای را اعلام نکرده‌اند.
کارگردانی: «سیدمحمد مساوات» برای «قصه ظهر جمعه»، «شهرام کرمی» برای «مدریک» تقدیر شدند و «سیدمحسن حسن‌زاده» برای «فرجام سفر طولانی طوبا» برگزیده شناخته شد.
آرای هیات داوران
مسابقه مرور تئاتر ایران
موسیقی: «علی امیدی» برای «کاریزما» از یزد تقدیر و «حامد علیزاده» برای «بی بری» از رودان برگزیده این بخش شد.
طراحی صحنه: «مجتبی رستمی‌فر» برای «پرسه در لابلای فریم‌ها» از اهواز تقدیر و «علیرضا داوری» برای «بی بری» از رودان برگزیده شد.
تقدیر بازیگری نوجوان: «حمیدرضا حافظ شجری» برای «دو بر یک به نفع بارسلونا» از مشهد و «ساجده حاجی‌زاده» برای نمایش «بی‌بری» از رودان.
بازیگری زن: «مژده ناظمی» برای «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» از کرمان، «بهناز سلیمانی» برای «بذار یه امشب بگذره» از تهران، «مریم‌سالاری» برای «بی بری» از رودان تقدیر شدند و «زهره کامیاب» برای «رد پر پروانه‌ای از آن سر دنیا» از کرمان برگزیده شد.
بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی
تقدیر از: «وحید جباری» برای نگارش نمایشنامه «خیلی زود عادت می‌کنیم»، «محسن زمانی» برای نگارش نمایشنامه «چیزهایی که پشت در سردخانه جا می‌ماند»، «سعید هاشمی‌پور» برای نگارش نمایشنامه «یک فیلم مستند داستانی»، «مریم رنگرز» برای نگارش نمایشنامه «ناتمام»، «افسانه شکاری» برای نگارش نمایشنامه «بستنی یخی». هیات‌داوران برای نمایشنامه برگزیده انتخابی نداشت.

روز باشکوه صحنه