حواشی کاخ جشنواره
صدر نشینی قصه‌ها شمارش آرای مردمی سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در پایتخت در روز اول جشنواره حاکی از آن است که فیلم «قصه‌ها» در صدر جدول قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، در شهر تهران که شمارش آرای مردمی از سوی خانه سینما انجام می‌گیرد در روز نخست فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد با میانگین 3/28 بالاترین تعداد آرای مردمی را دارد.
فیلم‌های «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین ۳/۰۴، فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی با میانگین ۲/۷۹ و فیلم «میهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور با میانگین ۲/۵۰ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
پول بابک زنجانی نمی‌رسید!
توکلی کارگردان فیلم «بیگانه» در نشست خبری که با حضور عوامل فیلم از جمله امیر جعفری، مهناز افشار، سعید ملکان ، حامد ثابت و با مدیریت مهرزاد دانش برگزار شد، در پاسخ به حاشیه‌های حضور بابک زنجانی در تهیه و تولید این فیلم توضیح داد: این خبر و اشاعه آن بیشتر یک شوخی بود و من بعید می دانم که پول زنجانی به ساخت چنین فیلم هایی برسد و خوشبختانه در این پروژه چنین انسان‌هایی شریک ما نبودند.
حاضران روز اول رد کارپت
ابراهیم حاتمی‌کیا، مانی حقیقی، عادل فردوسی پور‌، سیدغلامرضا موسوی‌، رضا میرکریمی‌، طناز طباطبایی‌، پژمان بازغی‌، گوهر خیراندیش‌، ابوالحسن داودی‌، ساره بیات‌، صابر ابر،‌ مهراوه شریفی‌نیا‌، کامبوزیا پرتوی‌، رضا ناجی‌، علی سرتیپی‌، مجید جوزانی‌، جواد عزتی‌، فرهاد اصلانی‌، امیرشهاب رضویان‌،علی عطشانی‌ و نیکی کریمی از حاضران در روز اول در کاخ جشنواره بودند.
تعارف افخمی برای نقش آذر
مرجان شیرمحمدی نویسنده کتاب «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» که فیلم بهروز افخمی بر اساس رمان وی ساخته شده است از نوع اقتباس و وفاداری به متن راضی است. شیرمحمدی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بازی در نقش «آذر» فیلم افخمی گفت: ابتدا قرار بود خود من این فیلم را کارگردانی کنم که اگر چنین می‌شد قطعا در آن بازی نمی‌کردم، اما زمانی که افخمی کارگردانی این اثر سینمایی را به عهده گرفت، البته وظیفه خودش را می‌دانست و نقش «آذر» را به من پیشنهاد داد. من هم اول تعارف کردم و پرسیدم به نظرش من برای این نقش مناسب هستم یا خیر؟