فیلمی که در چهار سینما 800 هزار دلار فروخت
«هتل بزرگ بوداپست» به کارگردانی وس‌اندرسن در هفته اول اکران محدود در آمریکای شمالی رکورد شکست.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشتمین فیلم بلند سینمایی وس اندرسن از جمعه تا یکشنبه در تنها چهار سینما در نیویورک و لس‌آنجلس ۸۰۰ هزار دلار، یعنی به‌طور متوسط ۲۰۰ هزار دلار در هر سینما به دست آورد و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم زنده اکران محدود در سینماهای ایالات متحده و کانادا را جابه‌جا کرد.
«هتل بزرگ بوداپست» همان طور که رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران محدود در نیویورک و لس‌آنجلس را جابه‌جا کرد،بهترین فروش افتتاحیه فیلمی به کارگردانی وس اندرسن را هم شکست. فیلم اندرسن در پنج هفته آینده در بیش از ۱۰۰۰ سینما اکران می‌شود.
«هتل بزرگ بوداپست» در سطح بین‌المللی هم موفق بود و در ۹ بازار ۲/۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم رکورد بیشترین فروش فیلمی از اندرسن در بریتانیا، آلمان، اتریش و بلژیک را جابه‌جا کرد.
داستان بین جنگ‌های جهانی اول و دوم در آلمان روی می‌دهد و بر ماجراهای گوستاو اچ (فاینس) متصدی خدمات جانبی یک هتل اروپایی معروف و زیرو مصطفی (رِوولوری) یکی از کارگران هتل متمرکز است که قابل‌اعتمادترین دوست او می‌شود.
این فیلم تولید مشترک بریتانیا و آلمان است و اخیرا فیلم افتتاحیه جشنواره برلین بود. اندرسن سازنده فیلم‌هایی چون «راشمور»، «خانواده رویال تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو»، «دارجلینگ لیمیتد»، «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «قلمرو طلوع ماه» است.