تقدیر از یک عمر فعالیت هنری کلاری در ایرلند
داور جشنواره «سیلک رود» گفت: با حضور وزیر فرهنگ ایرلند و شهردار دوبلین، از محمود کلاری برای یک عمر فعالیت هنری تقدیر خواهد شد.
خشایار محمودآبادی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: همراه با محمود کلاری، رئیس هیات داوران جشنواره سیلک رود، به دوبلین ایرلند سفر خواهم کرد.
وی با بیان اینکه در روز نوزدهم مارس (۲۸ اسفند ماه) با حضور وزیر فرهنگ ایرلند و شهردار دوبلین، از محمود کلاری برای یک عمر فعالیت هنری تقدیر خواهد شد، تصریح کرد: محمود کلاری در این جشنواره نشست تخصصی فیلمبرداری سینمای ایران را برگزار خواهد کرد.
محمودآبادی افزود: در این نشست فیلمبرداری سینمای ایران با نقد فیلمبرداری دو اثر «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی و «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری بررسی خواهد شد.
محمود کلاری متولد ۱۳۳۰ در تهران است. او دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده است. شروع فعالیت سینمایی‌اش با فیلم مدرسه موش‌ها به عنوان عکاس در سال ۱۳۶۳ بوده است. وی همچنین تجربه ساختن فیلم سینمایی «ابر و آفتاب» در سال ۱۳۷۵ را نیز در کارنامه خود دارد. داور جشنواره سیلک‌رود در مورد آثاری که از ایران به این دوره از جشنواره راه یافته است، گفت: انیمیشن «شکرستان» و «جست‌وجو» به کارگردانی بهزاد خداپرستی و همچنین فیلم کوتاه «شهر مرزی» به کارگردانی امین بیگی، از آثار ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره هستند.