معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشنهاد حسین پاینده مبنی بر ساخت فیلمی بر اساس رمان «سووشون» سیمین دانشور استقبال کرد.
به گزارش «ایسنا» حسین پاینده منتقد ادبی و استاد دانشگاه در مراسم بزرگداشت سیمین دانشور با عنوان «با سیمین: ۱۳۹۰-۱۳۰۰» که عصر یکشنبه، ۱۸ اسفندماه، همزمان با دومین سالگرد درگذشت سیمین دانشور در خانه هنرمندان و با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: خواهش می‌کنم توجه کنید فیلم سینمایی امروزه از مرزها فراتر می‌رود. خارجی‌ها ادبیات‌شان را از راه سینما به جهان معرفی کرده‌اند. خواهش و تمنا دارم اجازه دهید رمان «سووشون» در پروژه‌ای تعریف‌شده به فیلم سینمایی تبدیل شود؛ چون الان در دنیای تصویر هستیم.
انصافا کارهای دانشور چند سر و گردن از رمان‌های تولید شده در جهان عرب بهتر است، اما دریغا که ما اینها را ترجمه و معرفی نکرده‌ایم و از ابزار سینما برای معرفی آنها استفاده نکرده‌ایم.
سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم درباره در دستور کار قرار دادن تولید فیلم سینمایی براساس رمان «سووشون» سیمین دانشور گفت: من این پیشنهاد را حتما مطرح می‌کنم؛ به نظرم پیشنهاد خوبی است.