باز شدن قفل سینما با همان کلید قدیمی
هیات‌مدیره فعلی خانه سینما به مدت یک سال ابقا شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که از عصر سه شنبه ساختمان شماره یک خانه سینما شاهد برپایی مجمع عمومی خانه سینما بود، در نهایت با برگزار نشدن انتخابات، هیات‌مدیره فعلی خانه سینما به مدت یک سال ابقا شدند.
با این حساب محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل و فرهاد توحیدی سخنگو و رئیس هیات‌مدیره خانه سینما خواهند بود. فرهاد توحیدی، امیر اثباتی، ابراهیم مختاری، مرتضی رزاق کریمی، محمد سریر، محمدرضا مویینی و سیروس الوند اعضای هیات‌مدیره‌ خانه سینما هستند و محمدمهدی خادن بازرس خانه سینما است. پیشنهاد ابقای هیات مدیره فعلی برای تکمیل روند ثبت قانونی صنوف سینمایی از سوی سازمان سینمایی مطرح شده بود که در ابتدای جلسه مجمع عمومی با مخالفت رو به رو شد ولی در نهایت این تصمیم مورد اجماع قرار گرفت. در این مجمع گزارشی از عملکرد چند ماه گذشته هیات مدیره به اعضای صنوف ارائه شد و از سوی سازمان سینمایی علیرضا رضاداد به عنوان مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی حضور داشت که پیشنهاد ابقای هیات مدیره فعلی برای ایجاد فرصت ثبت قانونی صنوف زیرمجموعه خانه سینما از سوی وی به نمایندگی از وزارت ارشاد مطرح شد. ساعتی پیش از آغاز مجمع عمومی خانه سینما برخی رسانه‌ها از نامه رئیس سازمان سینمایی خطاب به هیات‌مدیره خانه سینما خبر داده بودند که وی خواستار تعویق برپایی مجمع تا ثبت قانونی همه صنوف شده بود.
فرهاد توحیدی سخنگوی خانه سینما با رد خبر لغو مجمع تاکید کرد که مجمع طبق وعده برگزار می‌شود. همچنین وکیل خانه سینما درباره قانونی بودن مجمع سخنانی را بیان کرد.
فرهاد توحیدی: به بخشی از نامه ایوبی عمل کردیم
توحیدی در پاسخ به سوال «ایلنا» درباره نامه‌ای که رئیس سازمان سینمایی به هیات مدیره خانه سینما مبنی بر برگزار نشدن مجمع عمومی نوشته بود، گفت: ایوبی رئیس سازمان سینمایی توصیه کرد که این مجمع برگزار نشود. ما روز گذشته طبق قانون نامه‌ای را به سازمان سینمایی ارائه کردیم تا نماینده خود را برای حضور در مجمع عمومی خانه سینما معرفی کنند که ایوبی به هیات‌مدیره توصیه کرد باتوجه به اینکه تشریفات ثبت اصناف خانه سینما درحال انجام است، مصلحت این است که برگزاری مجمع عمومی خانه سینما به تعویق افتد. البته ما به بخشی از این توصیه عمل کردیم و به بخشی دیگر از توصیه ایشان عمل نکردیم. مجمع عمومی خانه سینما برگزار شد اما براساس اجماع آرای هیات‌مدیره فعلی ابقا شد تا روند ثبت اصناف انجام شود و علیرضا رضاداد نیز به عنوان نماینده سازمان سینمایی در این جلسه حضور داشت.
رضاداد؛ نماینده نماینده ایوبی در مجمع عمومی
علیرضا رضاداد ترجیح داد جوابی سربالا به سوالات مهمی مانند دلیل درز اطلاعات و نامه‌ها از سازمان سینمایی و نامه حجت‌الله ایوبی به هیات‌مدیره خانه سینما، بدهد. به گزارش «ایسنا» مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی که به عنوان نماینده سازمان سینمایی در مجمع عمومی خانه سینما شرکت کرده بود و حامل پیام حجت‌الله ایوبی بود، پس از این جلسه ترجیح داد به پرسش‌های خبرنگاران جواب‌های سرراستی ندهد. رضاداد در پاسخ به پرسشی درباره دلیل حضور نیافتن محمد حیدری در مجمع عمومی خانه سینما به عنوان نماینده حجت‌الله ایوبی، گفت: آقای حیدری معذوریتی داشت و من به جای ایشان به‌عنوان نماینده نماینده آقای ایوبی و سازمان سینمایی در مجمع عمومی خانه سینما شرکت کردم. وی در پاسخ به پرسشی درباره درز اطلاعات و نامه‌های اداری سازمان سینمایی به رسانه‌ها نیز اظهار کرد:‌ من کاره‌ای نیستم. به گزارش «ایسنا»، علیرضا رضاداد در حالی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نمی‌داد که آنها از ساعت ۵ بعدازظهر در حیاط خانه سینما حضور داشتند و در طول جلسه دو ساعت‌ونیمه مجمع، خانه سینما را ترک نکردند تا در نهایت بتوانند پس از خروج اعضا از جلسه با حاضران گفت‌وگو کنند.