تشکر بعد از دعوا و حال گیری!
مراسم تقدیر از عوامل مجموعه پایتخت3 با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا دبیر، عباس جدیدی و حمید سوریان کشتی‌گیران پیشین تیم ملی، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و جمعی از مسوولان سازمان محیط‌زیست و فدراسیون کشتی در تالار ایوان شمس برگزار شد.
حجت‌الاسلام شهاب مرادی در مراسم تجلیل از عوامل مجموعه تلویزیونی «پایتخت۳» اظهار کرد: مردم این مجموعه را دوست دارند و ما خیالمان راحت است که این جامعه نسبت به پدر و پدربزرگ‌های خود ارزش قائل است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: وقتی که مردم سریال‌های ترکیه‌ای را می‌بینند، من نه از این بابت که آنها با ما دشمنند، بلکه از این می‌ترسم که مردم از آن آثار استقبال می‌کنند. اما حالا می‌بینم که مردم بابا پنجعلی مجموعه پایتخت را دوست دارند و مطمئن هستم که این جامعه نسبت به بزرگ‌تر خود احترام و محبت دارد.
وی به صحنه سقوط بابا پنجعلی در دره، در مجموعه «پایتخت۲» اشاره کرد و گفت: در این صحنه رابطه اعضای خانواده با یکدیگر به خوبی نمایش داده شده است. این مجموعه نوروزی، اثر برنامه‌ریزی شده شبکه یک سیما و عوامل تولید مجموعه است و این حرکت و مدیریت جای تشکر
دارد.
همچنین تمایل مردم به دیدن این مجموعه نشان می‌دهد که حال مردم خوب است و مجموعه پایتخت بسیار باورپذیر و صمیمی بوده است. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر ترویج فرهنگ تشکر و قدردانی از یکدیگر تاکید کرد و گفت: به اندازه کافی دعوا، افشاگری و حال‌گیری کرده‌ایم. اینجا هستیم تا از پایتختی‌ها تشکر کنیم.
علیرضا دبیر: با صحنه‌های کشتی
در پایتخت گریه کردم
علیرضا دبیر عضو شورای اسلامی شهر تهران و قهرمان سابق کشتی نیز در این مراسم با اشاره به تماشای قسمت‌های آخر سریال گفت: من ۱۲ سال است از ورزش قهرمانی دور هستم، اما می‌دانم سریال بخش‌هایی داشت که تخصصی بود و به دل من هم می‌نشست. در صحنه‌های کم کردن وزن نقی یاد خودم افتادم که ۱۰ کیلو کم می‌کردم.
وی تاکید کرد: من اولین ورزشکاری بودم که در سالن پرچم را گرفتم و دویدم و صحنه پرچم چرخاندن نقی خیلی برایم جالب بود و یاد طلای المپیک خودم افتادم و با این صحنه گریه کردم.
دبیر با لحنی حاکی از شوخی به حمید سوریان گفت: اگر او یک مدال دیگر بگیرد فکر می‌کنم در زمینه دریافت مدال از زنده‌یاد تختی هم بالا می‌زند، گفتم مدال تو آنقدر سر و صدا نکرد که مدال تنابنده صدا
کرد.
برخی می‌گفتند این سریال برای کشتی بد شد اما من در هر چیزی که سرم کلاه برود درباره کشتی این‌گونه نخواهد بود و صحنه‌های مدال گرفتن و قهرمانی کشتی‌گیران حتی در سریال باعث افزایش ثبت‌نام جوانان در ورزشگاه و علاقه آنها به ورزش
می‌شود.
مقدم: پایتخت
به وظیفه خود عمل کرد
در این مراسم، سیروس مقدم کارگردان مجموعه پایتخت در سخنانی درباره ساخت سری چهارم پایتخت گفت:‌ به نظرم می‌رسد سه‌گانه پایتخت به وظیفه خود عمل کرده و در پایتخت یک با محوریت مهاجرت؛ در پایتخت ۲ با محور مضامین دینی و ملی و در پایتخت ۳ با ایجاد یک غرور ملی به رسالت خودش عمل کرد.
در بخش پایانی این مراسم «علیرضا رضایی» کشتی‌گیر قهرمان کشور دو لباس کشتی خود را که مزین به امضای پیشکسوتان کشتی بود، به عوامل سریال پایتخت اهدا کرد.