ستاره‌ها در فینال نخستین آکادمی ایرانی
فینال دوره اول آکادمی موسیقی هزار صدا در آخرین جمعه فروردین ماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد و برندگان دوره اول این مسابقه مشخص شدند.
به گزارش سایت موسیقی پارس، آکادمی موسیقی هزار صدا که از شهریور ماه شروع به کار کرد، روز جمعه به فینال قسمت اول رسید. در این برنامه «محمد علی بهمنی» کارشناس ترانه، «پویا نیک پور» کارشناس موسیقی، «پدرام مرندیز» کارشناس آواز و «محسن رجب پور» به عنوان تهیه‌کننده حضور داشتند و مانند همیشه «آرش نصیری» اجرای برنامه را به عهده داشت.
گزیده‌ای از برنامه‌های گذشته با موسیقی زیبای «بهار بهار» پخش شد و بعد از آن علیرضا قرایی منش به عنوان خواننده میهمان به روی صحنه آمد. سپس او از رضا تاجبخش پدیده پیانو ایران خواست تا در قطعه اول همراهی‌اش کند و با هم قطعه «سهم من» را اجرا کردند. قطعه دوم قرایی منش «یه روزایی» نام داشت که به‌زودی منتشر خواهد شد.
آرش نصیری بعد از صحبت و خوشآمدگویی درباره کلیت برنامه صحبت‌هایی را بیان کرد که محسن رجب‌پور این صحبت‌ها را تکمیل کرد. اسم هر یک از شرکت‌کنندگان از گوی خارج می‌شد و نفر اول قرعه به نام «بهمن عصار» افتاد که قطعه «کندو» را اجرا کرد. «سپهر شاکری» با قطعه «کریس رونالدو» نفر دوم این رقابت بود. «سعید متینی» با قطعه «رویای پوچ» پایان بخش قسمت اول برنامه بود.
همچنین در ادامه «بابک قادری» با تکنوازی گیتار، اولین
میان برنامه را اجرا کرد. «نیما تفرشی» با قطعه «دوراهی» و «محمد فکار» با قطعه «دلم گرفته» قسمت دوم برنامه را اجرا کردند. سپس «توحید کاظمی» و «حامد کاظمی» با تلفیق پاپ و سنتی قطعه‌ای زیبا را اجرا کردند تا برنامه از یکنواختی خارج شود. «علیرضا ظریف» با قطعه « مصلوب»، «عرفان کیا» با قطعه «سازش»، «محسن نعمتی» با قطعه «تا فهمیدی دوست دارم» و «رامین مدانلو» با قطعه «بت» اجراهای قسمت سوم را برعهده داشتند.
میان برنامه بعدی ترانه ای از «حافظ» بود که با صدای «دکتر یداللهی» در سالن پخش شد. تغییراتی که ایشان در این شعر ایجاد کرده بودند مورد استقبال جمع قرار گرفت به‌گونه‌ای که محمد علی بهمنی پس از این قطعه گفت: دکتر یدالهی الان در سالن حضور دارند و شاید درست نباشد که این را بگویم ولی ما هنوز هم در برخی موارد باید از ایشان درس یاد بگیریم.
«علی احمدیان» با قطعه «روی خط زلزله» و «سعید هاشمی» با قطعه «دیگه از تو نشونی نیست» شرکت کنندگان قسمت آخر این رقابت بودند. اجرای فوق العاده «هومن جاوید» با همراهی «امید محرم زاده» پایان بخش فینال آکادمی هزار صدا بود. جاوید، قطعه محبوب «راز شب» را بدون میکروفون و با یک گیتار اجرا کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در نهایت برندگان دوره اول مسابقه هزار صدا با کمک رای داوران و رای تماشاچیان حاضر در سالن مشخص شدند. عرفان کیا، سپهر شاکری و علی احمدیان نفرات اول تا سوم به نظر کارشناسان بودند و محسن نعمتی، عرفان کیا و علی احمدیان برندگان مردمی این مسابقه اعلام شدند. کارگردانی هنری این برنامه به عهده «بهزاد باشو» بود که با کلیپ های زیبا، فضای برنامه را تغییر داد. محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، آرون حسینی، محمدرضا خانزاده، یاشار و ایلیار خسروی، بابک زرین،پدرام کشتکار، مریم اسدی و دکتر یدالهی از میهمانان ویژه برنامه بودند.