ایرانی‌ها سفره «عصرانه ایرانی» پهن کردند

مراسم «عصرانه ایرانی» با تلاش سینماگران ایران، عصر دوشنبه در بازار کن برگزار شد که حضور میهمانان خارجی نیز در این عصرانه چشمگیر بود. به گزارش خبرگزاری مهردر این مراسم که با همت سازمان سینمایی ایران در بازار کن برگزار شد چهره‌هایی از ملیت‌های مختلف حضور داشتند و از این مراسم استقبال کردند. طی برنامه‌ریزی‌های قبلی لیلا حاتمی بازیگر سینمای ایران و داور بخش اصلی مسابقه شصت و هفتمین جشنواره کن در چتر سینمای ایران حضور پیدا کرد و با میهمانان خارجی و ایرانی به گفت‌وگو پرداخت.

قرار بود عباس کیارستمی کارگردان بین‌المللی سینمای ایران نیز حاتمی را در این مراسم همراهی کند، اما این اتفاق نیفتاد و او از حضور در مراسم «عصرانه ایرانی» در بازار کن بازماند.

در این مراسم میهمان‌های خارجی و اهالی بازار کن از چتر سینمای ایران بازدید کردند و در مورد فرهنگ ایرانی و فیلم‌های سینمای ایران با کارگردانان سینما و چهره‌های ایرانی به گفت‌وگو پرداختند. عصرانه ایرانی، نان و پنیر و سبزی بود و سینماگران ایرانی با این طعام میزبان خارجی‌ها بودند.

سیف‌الله صمدیان، بهروز افخمی، علی معلم، غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، مرجان

شیر محمدی، مصطفی کیایی، رضا درمیشیان، فاطمه معتمد آریا و تعدادی از کارکنان غرفه سینمای ایران در بازار کن حضور داشتد و از میهمانان خارجی به گرمی استقبال کردند.

این مراسم ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی برگزار شد. شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن این روزها در کشور فرانسه در حال برگزاری است.